Gå til innhold

Når fortelle familien?


Mojo1

Anbefalte innlegg

Vi har termin 7. august, og hadde i utgangspunktet tenkt å vente med å fortelle den store nyheten til kommende besteforeldre etter at det er gått tolv uker. Det blir imidlertid vanskelig nå som julen skal feires, og vi lurer på å fortelle på julaften :-) Gleder oss veldig!! Men føler samtidig det er litt tidlig. Når skal dere fortelle/fortalte dere til den nærmeste familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi kommer til å fortelle det på julaften. Har termin 13.

Ved forrige sv.skap fortalte vi det når jeg var 7-8 uker på vei.

Får nesten se hva vi gjør. Denne gangen har jeg liksom ikke den overstadige trangen til å måtte fortelle det med en gang, i hvert fall ikke enda. Men kan godt hende at jeg sliter med å holde tett på julaften.

 

Og som unnskyldning for å ikke drikke alkohol til maten(om jeg ikke skulle fortelle det) er at jeg må kjøre, og at vi har bestemt oss for at sambo kan drikke alkohol til maten dette året: )

 

Har fortalt det til besteveninna mi, da. Hadde planlagt før testen var positiv at vi skulle ut å spise middag og kose oss, så måtte fortelle henne hvorfor jeg ikke kunne ta meg en øl til maten...hehe.

Hun var også den første jeg fortalte det til forrige gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:D vi skal også fortelle det til min familie på julaften. Dette er min første graviditet og er redd for å miste, men har allerede fortalt det til noen kollegaer og venner, de lurer jo fælt på hvorfor jeg er så kvalm ;) Har termin 5. august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 5aug. Jeg skal hjem til helgen, då forteller jeg mine foreldre. Skal til svigers i jula, så de forteller vi nok på julaften. Samboeren får bestemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

har egentlig ikke hatt noe valg om når vi skal fortelle det...fordi alle bare gjetter det! jeg er jo så kvalm og dårlig..kjørte på julebordet....sluttet å røyke...tja..det har ikke vært så vanskelig å skjønne hva som skjer med oss!! men helt greit og koselig...vi har tenkt som så at, de som skjønner det og de vi har fortalt det til er mennesker som vi omgåes daglig på jobb og våre nærmeste. De har fått beksjed om ikke å si det videre, så hvis det skulle gå galt så har vi støtte i de. Vi slipper da å fortelle hvorfor ting er som det er... SÅ jeg synes det er helt greit at alle "våre" vet! dessuten...er jeg jo så dårlig at når jeg var hos legen idag ble jeg sykemeldt ut året. Så nå er det full avslappning og litt juleting å ta tak i:) lykke til med å fortelle den gode nyhet, når dere velger det!

 

klem leamam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortalt det til min søster og noen på jobben. Grunnen til at jeg har sagt det på jobben er at det er for å kunne unngå å gjøre tunge løft o.l alene (jobber på sykehjem).

 

Ellers vil vi nok vente i hvertfall til 9. uke, kanskje til 12 fullgåtte får se hvor lenge vi klarer å holde oss. Kommer kanskje til å si det til noen av mine nærmeste venniner før det. Men har ikke lyst til å si det til alt for mange tilfelle det går galt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å vente jeg... Jeg er så dårlig på å finne unnskyldninger. Når man ikke har bil, er det vanskelig å spille det kortet, og i jula er det jo unektelig mye alkohol! Det blir bare for lite troverdig at jeg ikke har lyst på all den delige juleølen og akevitten! Har termin 13. august, men ryker nok på å fortelle det til den nærmeste familien allerede før julaften. Som mange andre nevner, er det jo også godt å ha forståelse og støtte fra de nærmeste om det skulle gå galt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin 12.august. Hadde opprinnelig tenkt å vente til uke 12 med å fortelle, men vi klarer ikke vente så lenge! Holder på å sprekke av glede :-) Så da slippes nyheten først til svigers rett før jul, og til mine foreldre på julaften. Må jo fortelle det ansikt til ansikt, ikke på telefonen. Ideen er å pakke inn en smukk og se hvor lang tid det tar før de skjønner hintet. Gleder meg til å se reaksjonene. Første barnebarn på begge sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lenger enn i min 5. svangerskapsuke og mye kan skje, men vi har valgt å fortelle det til våre nærmeste på julaften.

Arbeidskollegaene mine må fortsatt vente litt før de får vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare 4+4 men har allerede fortalt det til noen venniner og et par arb.kollegaer....

jeg har mista to ganger før så de fleste vet at vi prøver og alle lurer spent på når jeg blir gravid igjen...tenkte å fortelle det til foreldra mine på julaften, viss jeg klarer å vente så lenge...er vanskelig synes jeg..for skulle jeg miste igjen så trenger jeg enormt med støtte vertfall...unner ingen å oppleve det..

jeg har også en jobb som er tung så jeg regner med at mange skjønner tegninga snart...vil muligens sykemelde meg pga nattevaktsarbeid..da skjønner de VERTFALL tegning for jeg er aldri syk ellers...

så her fortelle jeg det tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må jo fortelle det når det passer for dem. Sist da sa vi det da jeg var 9+4 for da hadde vi vært og tatt ul og fikk høre at dette kom til å gå bra,så da turde vi å si det.

 

Denne gangen viste vi at det kom til å komme frem på julekvelden,da jeg ikke kom til å ta juleølen min til pinnekjøtte,derfor fortalte vi det med en gang vi fikk positiv test. Vi ønsker ikke at graviditeten skal være et tema på julekvelden,derfor fortalte vi det med en gang,,slik at folk kan snakke seg ferdig om det,til vi kommer til dagen. At det nok kan bli nevnt,ja,det tror jeg nok,at noen kan si noe slikt som,ja,neste år har vi en liten baby her,eller noe sånn,men det er jo ingen nyhet lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev lenger opp at vi skulle vente til julaften, men nå har vi fortalt det til de fleste. Er så dårlig, at det var bare å fortelle hvorfor. Var litt deilig å fortelle det også, da....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg klarer ikke å holde på det denne gangen. har sagt til mamma men blir nok flere vi sier det til på julaften...

er bare 5uke rpå vei så mye kan skje men men...

med første mann sa vi det rundt 10 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nesten alle fortalt det videre. Hmmm. Jeg testet positivt igår kveld og samboeren min e på jobb, han vet det ikke enda..

så her er det bare meg som vet det foreløbig. :)

Han får vite det i kveld men familien må vente så lenge som mulig.. håper å klare å holde det skjult til feb/mars.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 2 august (regnet ut selv så kanskje jeg får vite noe annet av legen på onsdag ;) ),

men vi tenkte å fortelle det 2. januar for da har mamma bursdag.

Og da tenkte vi å kjøpe noe ala "verdens beste mormor" krus.

Vil ikke si det på julaften for ser da for meg at det er bare det blir fokus på :)

Hihi, spennende.

Har fortalt det til to venninner og to på jobb da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortalte d til di nærmeste samme dag som testen var positiv:) godt å ha et støtte apparat rundt seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med grysom på en måte,selv om ventetiden for dem også blir lang..

jeg måtte fortelle det til mamma i går...hadde egentlig tenkt å vente, men jeg er så dårlig å lyge og hun spør meg ofte om det er noe, siden jeg har mista to ganger før..

tenkte også i fht at jeg kanskje blir sykemeldt på onsdag så da går jo ryktene, for jeg er aldri syk ellers...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...