Sessa ruger igjen... Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har bestemt meg for å lage julestrømpe til frøkna, men jeg har ikke noe mønster å klippe ut strømpa etter!!! Sitter og leter gjennom Hobby ideer bladene mine men har foreløpig ikke funnet noe. Er det noen som sitter på et mønster som kanskje kan maile meg det eller no'? Eller som kan tipse meg om en nettside som har mønster? Har prøvd å søke, men får bare opp mange sider med fine ferdige strømper, men jeg trenger jo bare et enkelt mønster!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg bare tegna på frihand. Og nei, jeg er ikke i nærheten av å være flink til å tegne. Bruk et matpapir og tegne på først, husk å legge til litt for sømmemonn (2cm er vanlig) Siden vi har et skudd til på stammen må jeg nok lage en til i år. Eller kanskje to, så eldstemann får ny også. Men jeg har tenkt å tegne på frihand denne gangen også. Da får du den str. du vil.
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 Tenkte på å tegne på frihånd, men jeg stoler ikke helt på meg selv. Fant et mønster tilslutt i et blad nå, måtte til bake til 2003 eller no! FÅr se om den funker, for det er for organza strømper, får vel ta i litt på sømmonn, i og med at jeg skal lage den i ullfilt. Tenkte lage tre strømper med en gang, så vi har til de barna jeg har lyst på fremover. Hihi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå