Gå til innhold

Dere som har babyer som legger seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

i 19 tiden, når er siste lur på ettermiddagen?

Og hvor gammle er babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna her er snart 8 mnd. Det varierer veldig når hun har siste lur. Noen ganger kan hun ha siste lur fra 17-tia til ca. 18.00 (tror hun har en egen barnetv klokke innebygd)

Da ser hun på barnetv, spiser grøt, får litt melk, stell og vips i seng. Hun har alltid lagt seg uten protester, og jeg tror hun trenger en del søvn, men hun regulerer det veldig godt selv.

Skrevet

Min gutt er 3 måneder, og legger seg mellom 18:30 og 19:30. Kommer helt an på hvor sutrete, eller trøtt han blir... Normalt våkner han fra ettermiddags-nappen sin i fire-tiden, og da er det umulig å holde ham våken til sju. Så da er det en liten lur i bagen foran tv'n, så han hører lyd og skjønner at det er dagen ennå. Som regel er ikke den søvnen dyp, og den varer gjerne ikke mer enn halvtime-time. Da kan jeg drøye til nærmere halv åtte med å forberede kveldsstellet. :-)

Skrevet

jenta mi er 4 mnd.

hun legger seg 19.30 hver kveld.. hun har siste duppen i 17-18 tiden og får sove i max 3 kvarter.

hun får på pysj 18.30 og får grøt og pupp rundt 19.00

koser litt og tar det helt rolig fram til 19.30 da hun skal sove =)

Skrevet

Så godt å høre at det er flere som har babyer som vil sove siste lur rett før leggetid... jeg trodde at søvnen rett før 18:00 ødelegger nattesøvnen. Det hender nemlig at når jeg legger gutten min rett før seks, så starter han nattesøvnen, og da har vi ikke gitt nattmat, ikke tatt kveldsstellet, og ikke fått på pysj'en...!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...