Yrha Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Nå har lillegutt (5 mnd) spydd 5 ganger på rad. Han spyr rett etter han har spist, også litt etterpå, og da kommer det grønt slim (han er forkjøla). Ellers er han ganske pigg. Vet ikke om jeg skal ringe til legekontoret, redd for å virke hysterisk.. Råd?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Omgangssyke kanskje? Pass på å få i han væske du.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Tror jeg ville ventet litt med legen, og sett an litt mer. Så lenge han virker ganske pigg, så er nok alt ok. Om du får i han væske, slik at han har 5-6 våte bleier i døgnet fortsatt, så er det nok ingen fare. Men så klart: Ikke noe gøy når de er syke. God bedring.
Yrha Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2007 Ok, takk for svar. Han skal få litt pupp nå, håper han holder på det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Hvis du er usikker, så kan du jo bare ringe å høre hva de sier. Kanskje du føler deg tryggere etterpå. Bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite. Sikkert ikke noe farlig, så lenge han får i seg nok væske.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Har hatt samme opplegget her. Det gikk bedre når han ikke spiste så mye. Jeg puppet han i søvn med en ganske tom pupp, da klarte han å holde melken nede. Men det er jo klart at du må se ann formen. Min gutt var i fin form selv om han spydde 4 ganger på en kveld..
Yrha Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2007 Ok, skal se an formen. Han sover nå (litt uvanlig, han bruker ikke å sove før i 3-tida), men han skal få pupp når han våkner. Hvor lenge varte det hos dere, Aksel-mamma?
Musemor med tre søte små Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Prøv å gi ham litt kokt vann mellom pupp. Evt. en blanning av 2 deler død farris og en del eplejuice/eplemos slik at han får i seg noen mineraler. (Råd fra Cappelens store bok om barnet). Når de kaster opp mister de mye væske, så det er viktig å gi dem mer enn bare pupp.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 jenta mi på 6 1/2 mnd hadde akkurat det samme sist uke, ho kasta opp hele onsdagen, var bra på natta , men kasta opp litt på torsdagen. Ho hadde ellers god matlyst og var i super form! Det var omgangssyke for samboer fikk det samme! Men er ikke noe trivelig når de små er syke! Jeg ringte helsest. og dåm sa at så lenge ho ikke virka dehydrert/slapp så var det ingen fare, men måtte bare følge med utviklinga! god bedring til din lille
peanut:) Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Her har vi netopp kommet hjem fra sykehuset...ble innlagt i 4 dager pga dehydrering, og hun måtte få mat via sonde. Så pass på at han får i seg nok væske ja!! Er kjempeviktig!! Snuppa vår på 5 mnd kastet opp 20 ganger fra klokken 02.30 til 08.00 og vi mistet helt kontakten med henne enkelte ganger, var skikkelig skummelt:-( Hun klarte verken å holde på morsmelk eller kokt vann så vi hadde ikke noe annet valg enn å dra på legevakta...Men som en annen her sier så er det et godt tegn med våte bleier;-) Men det er i denne alderen at det er verst for barna med oppkast og diare for de blir så lett dehydrerte, så FØLG MED:-) Og tegn på at de er dehydrerte kan være at fonatellen er veldig nedsynket i hodet(skikkelig grop) og at øynene ser litt innhulet ut...pluss at barnets ansiktsuttrykk forandrer seg...jeg så liksom at jenta mi skrek om hjelp, huff:-( Men håååper for din del at du slipper unna!!!! :-) Prøv å gi litt pupp hver halvtime dersom han fortsetter å kaste opp av maten... LYKKE TIL!!:-)
Yrha Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2007 Takk for tips. Har nettopp gitt han litt farris og eplejuice som du sa, og det gikk ned på høykant. Også litt pupp, også har han sovnet igjen. Stakkars.
Yrha Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2007 Oi, så ikke at dere hadde svart! Ikke noe artig når de har det vondt! Vet jo hvordan det er selv å være kvalm og slapp - verste som finnes. Det var sikkert en fæl opplevelse å ha jenta deres innlagt på sykehuset! Men som du sier, det skal så lite til før de blir dehydrert. Håper hun er frisk og rask igjen nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå