Gå til innhold

UFF HVA GJØR MAN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når prinsen på 1 år er sylta forkjøla? Han lar meg hverke bruke nesesug eller nesedråper. Jeg prøver når han sover, men han våkner med en gang jeg nærmer meg med nesedråper.

Finnes det noe annet man kanskje kan smøre utenpå nese slik at han får pustet lettere. Det er så vondt å høre pusten hans, ser jo at han sliter.

Var hos legen til ingen nytte, fikk beskjed om at det går over av seg selv. Har vært forkjøla snart i 2 uker.

Tips mottaes med stor takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her praksiseres holding en liten stund for å bruke nesesug og nesedråper.

Jeg tar han på fanget i sidesitt. Jeg holder beina hans mellom beina mine og legger den ene armen over hans armer og fikserer hodet. Faren suger og sprayer raskt og så får han trøst.

Da sover han jo såå mye bedre også!

Stakkars liten *klem* god bedring!

Skrevet

Hvordan bruker man egentlig en sånn nesesuger?

Har ei tulle på 4,5 mnd som er skrekkelig forkjølet. Prøver med den der sugeren, sånn blå dings som er kjøpt på apoteket. Men får det liksom ikke til. Føler at æ prøve å suge ut hjernemassen. E jo en sånn lang myk silikontupp på den. som oftest resulterer hvert forsøk i hoste og masse nysing, så resultatet blir jo ok. Det kommer jo ut masse grønt gørr når ho nys da. Stakkar lita...

Men ho e kvikk og blid og klarer å puppe etter et kraftig nys. Har litt mm i nesen hennes oxo, men det er visst veldig ubehagelig.. Protesterer iherdig

Skrevet

Nekter de plent å la deg få bruke nesespray eller nesedråper, må du holde dem fast. I alle fall før de legger seg for kvelden. Det kan virke brutalt, men det er til det beste for dem at de får en god natts søvn.

Skrevet

Ha peppermyntedråper på ein klut som du fester til brystet på pysjamasen, ikkje direkte på huden om den er konsentrert. Funker på liten og stor. Eg har brukt det sjøl og på Tuva når ho var seks veker.

Skrevet

hvor får man kjøpt peppermyntedråper?

Skrevet

Hmmmm, i skapet til svigermor....hehe

Ifølge svigermor så skal dei vera lette å få tak i, og ho bur på landet. Prøv apotek, daglivaren eller butikkar med naturprodukter.

Skrevet

ok skal jammen meg lete etter disse dråpene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...