Gå til innhold

Hvordan har dere endre matveien deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvilke endringer andre har gjort jeg?

Selv har jeg ikke gjort enormt mye. Bortsett fra at jeg hadde planer om å få ned sukkerforbruket. Flere uker med voldsom kvlame har satt en stopper for det, da jeg har måtte spise det jeg fikk i meg.

Men nå er det bedre. Jeg har begynt å drikke økologisk melk, Spiser ikke myke oster, men det klarer jeg meg fint uten.

Er det noe kjøttpålegg som er på kanten, fryser jeg det bare ned i noen dager. Da er faren for Toxo borte.

Også har jeg blitt flinkere til å vaske alle grønnsaker og frukt.

Og når jeg spiser middag prøver jeg å spise mat som jeg har laget helt fra grunnen av.

Brus har jeg planer om å bytte ut med juce.. Men ikke kommet så langt enda...

Også prøver jeg å spise sunnere, skjærer gjerne opp kålrabi eller gulerøtter og har i vann på stuebordet som snacks, det hjelper mot kvalmen og!

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei trulte med noe i magen:-)

Jeg har kuttet ut det meste av sukker, spiser veldig lite snacks og godt, men mye grønnsaker og drikker mye vann. Tenker litt på det du sa om kjøttpålegget... faren for toxo er vel borte, men vet listeria overlever fryseren men det er kanskje ingen fare med kjøttpålegg??? er ikke noe supermamma jeg , kan godt kose meg skikkelig men vet som sagt ikke om det med kjøttpålegget??

Skrevet

trulte.. hva med vann? juice er verre enn brus..like mye sukker mer syre

Skrevet

Kuttet ut godt og brus i uka,

spiser mer grønt og ikke hamburger kl ti om kvelden:)

Tar ikke alt så tungt her nei=) Man skal da leve oxo=)

Skrevet

Den jucen fra meieriet inneholder jo ikke sukker, mye søtt fra frukten ja. Men jeg tenker at da får jeg i meg frukt og...

Drikke uansett ikke mye.

Det med kjøttpålegg og Listeria ja... Jeg har jobbet med screening/testing av gravid og andre mtp virus, parasitter og bakterier.

Utfra mine erfaringer om hvor skjeldent dette skjer, og hvor liten sjansen er, så velger jeg å ikke bekymre meg for dette.

Jeg har spist mye kjøttpålegg som er oppskjært i mitt liv, og aldri fått Listeriose, så da ser ikke jeg noen grunn for å bekymre meg noe særlig om dette!

Toxo har jeg heller aldri fått, og dette er ikke noe som ofte skjer, men der kan jeg i allefall drepe parasitten ved å fryse ned, så da gjør jeg det!

Myke oster er en plass Listerabakterien trives bedre, men sikkerheten og hygienen er så trygg at jeg i grunn ikke tror jeg kunne fått Listeriose av å spist denne osten heller. Men jeg velger å la være.

Man blir jo litt påvirket av mediabildet uansett :)

Mulig det virker som at jeg driter i Matportalens råd, men det gjør jeg ikke. Jeg følger dems råd. Og det står også der at man kan fryse ned kjøtt og dermed drepe Toxoen som evt er der!

Skrevet

Hei igjen,

da skal jeg huske det og ikke være så redd for kjøttpålegg fremover:-)

Men var nettopp ei dame som mistet sine tvillinger og hun hadde spist mykost som inneholdt listeria så det skal jeg hvertfall holde meg unna...

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg sier ikke at man ALDRI kan finne Listeria på oppskjært kjøttpålegg! Vil ikke ha noen på nakken min nå...

Verden for noen her inne er jo ganske svart og hvit...

Bare pass på å sjekke datoen, og overlat gjerne pålegget til samboer/mann når utløpsdatoen nærmer seg!:)

Så får heller de ta på seg en listeriose infeksjon :)

Ville bare høre hvordan andre hadde lagt om kostholdet.

Jeg er egentlig mest opptatt av dette med sukker...

Og å få i meg nok frukt og grønnt... Ikke lett akkurat...

Skrevet

He he:-)

Ska se til å fore han opp ja:-) Er egentig ikke så hysterisk på noe jeg men har vært så mye om listeria i det siste så blir litt skremt av det, ellers spiser jeg stort sett det jeg har lyst på, men skal prøve å unngå å gå så mye opp i vekt denne gang...

Skrevet

tja.. har faktisk ikke endra så mye.. men spiser noe mer frukt og grønt enn før, kanskje kutta litt ned på juice og brus drikkinga..

har alltid vann inkjøleskapet, og frukt på bordet..

har aldri hatt problemer med vekta, og forbrenningen min er normal. jeg kan stort sett spise det ejg har lyst på av den grunn (og det ikke særlig mye junkfood, men litt av og til..)

men har et søtsug og tro meg, det nytter ikke å si til kroppen at det ikke blir sukker på flere dager, da går jeg amok..! hehe.. da tar jeg heller en liten sjokoladebit, så klarer jeg meg en stund til..

spiser havregrøt eller grovbrød til frokost, og brød til lunsj og kvelds.. gjerne ostesmørbrød til kvelds..

mcdonalds har jeg aldri spist særlig mye på, men det hender (kanskje 1 gang per mnd...)

herregud..! en skal da ikke slutte å leve, en må unne seg LITT godt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...