Gå til innhold

Dåp eller navnefest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt stilling til dette ennå? HAr man faddere ved en navnefest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ha navnefest! man har ikke faddere der, men noe som heter vitner. de har ingen rolle under seremonien, men man må på en måte bestemme og informere dem hva deres rolle i livet til barnet skal være..

Skrevet

Skal ikke ha dåp, er ikke medlem av statskirken, og skal heller ikke melde inn den lille. Har ikke tatt stilling til navnefest, men tror ikke det er noe for oss. Med datteren min hadde jeg navnet klart allerede før fødselen og sendte inn navneskjemaet til folkeregisteret ganske kjapt uten de store begivenhetene. Det samme blir vel gjort her.

Skrevet

Ingen av delene, vi tar en liten sammenkomst, middag med familien tenker jeg for å "feire" litt, men ingen av oss er religiøse og vi ser heller ikke poenget med navnefest.

Skrevet

Vi skal ha navnefest, men kommer nok bare til å lage en selv. Trenger ikke noen seremoni, bare koselig å samle familien for å feire lillegutt. Vi kommer nok til å be noen være "faddere", men ikke på noen religiøs måte. Bare i den forstand at de føler litt ekstra ansvar for lillegutt om noe skjer med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...