Gå til innhold

Noen som vil gi meg tips til flytur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart til Spania med en lita ei på halvannet år. Og en flytur på over 3 timer kan jo fort bli veeeldig kjedelig for de små. Noen som har tips til aktivisering eller andre ting som kan komme til nytte?

Er det muligheter for å ligge å sove, eller må hun sove i fanget vårt?

Alle tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi fløy til Kypros i 4 1/2 time da minstemann var 14 mnd. Han er kjempeaktiv, men snill. Vi hadde med bok, mat etc, men han stod stort sett i fanget mitt eller mannnen min sitt - og lo og smilte til de bak oss...! Han kunne ikke gå, men vi gikk nå endel fram og tilbake i midtgangen.... han gråt heldigvis ikke en eneste gang, så han var nok ikke til stor plage for de andre, selv om han satt lite stille. Han sovnet i fanget til faren, men bare 30 min på vei ned og 1 1/2 time på vei hjem.

Et tips kan være å ha med en løs vognsele, Det funket kjempebra på fetteren hans. Da trodde han at han var festet slik som i vogn / bil og satt så fint på fanget til faren stort sett hele veien. Sønnen vår satt ikke stille for det, men det var enklere å holde han når han stod på fanget mitt - enn å hele tiden holde han rundt magen eller i armene!

Da han var 5 mnd reiste vi til Kreta og booket første rad på flyet, der er det god plass. Betalte litt ekstra, men det var verdt det - fikk da seng på veggen han kunne sove i. Men den er for barn opp til ca 6-8 mnd. Men der er jo gulvplass om du vil ha henne til å sove på gulvet. Sjekk med selskapet om du kan booket første rad og hva det koster ekstra. Kan jo da sitte på gulvet og leke etc.

God tur

Skrevet

Jeg flyr Spania-Norge mange ganger for året og mitt tips er å ha med noen nye bøker og leker. Dessuten litt å knaske på (kjeks, rosiner whatever). Selv gikk jeg til innkjøp av en bærbar dvd-spiller som har vært en suksess.

Er dere heldige så kan det hende at de plasserer dere slik at dere får muligheten til å få et sete ekstra - godt å ha når jenta sover.

Ellers så går flyturen ganske fort skal du se og for den lille er det mye å se på så ikke bekymre deg.

Skrevet

Vi resite til hella med vår veldig aktive 19 mnd. men vi var kjempeheldig som pga. en feil i innsjekkingen fikk sete til henne.

Vi hadde kjøpt med ny bok og en ny leke + tatt med flere andre bøker.

Hun fikk en barnepakke med litt farger og papir på flyet og noe av det som underholdet henne var å putte fargene opp i esken ut av opp igjen osv.

det er jo veldig gjevt i den alderen og ta ting opp i noe og så ta de ut igjen.

Gikk overaskende bra på turen nedover. Hjemmover reiste vi på kvelden 3 timer etter normal sovetid så da sov hun på fanget hele veien hjem.

Lykke til med turen og kos dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...