Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har vært på 2,5 års kontroll med sønnen min idag - han veide 9,7 kg. og er 84 cm. Han var veldig liten da han ble født ( 2340g og 47 cm) Vi går jevnlig på kontroll på Ullevål og følger han opp, men jeg får aldri noe svar på hvorfor han ikke vokser som han skal. Og nå begynner jeg å bli veldig bekymret...er det noen andre der ute i samme situasjon? Noen som har noen gode råd, hva som helst som kan få meg til å roe meg litt. Det er jo ikke det værste som kan skje om han ikke blir verdens største type, men jeg blir bare så bekymret for han....Og jeg skulle ønske jeg kunne få et svar!
chasti Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Har også en gutt som er relativt liten..Han var 11 kg og 82 cm på 2 år og 3 mnd kontroll. Var også 47 cm v fødsel, men 3080 g. Er ikke spesielt bekymret, han er jo innenfor normalen på alle områder, også vekstkurven. Det høres det ut som din sønn også er ifg.målene. Hvorfor blir han fulgt opp spesielt? Og som du selv sier, det er ikke det verste som kan skje om han ikke blir høyeste gutten i klassen:-) Prøv å ikke bekymre deg, du får ikke gjort noe med det likevel! (evt.kan du jo få en indikasjon på hvor høy han kan bli v røntgen av hendene senere og vurdere hormonbehandling)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå