Gå til innhold

Ville dere sluttet og røyke for deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jo mange som slutter (de fleste) når de blir gravide, og det er jo for barnets skyld...så da er spørsmålet.. Ville dere sluttet og røyke for barna deres skyld (også utenpå magen)... ??? Her sluttet jeg da jeg fant ut jeg var gravid, men begynte igjen etter fødsel (et par mnd).. Hvis jeg hadde stått overfor et "ultimatum" slutt og røyk ellers blir barnet tatt fra deg/sykt/osv. alle andre slags grunner.......så hadde jeg jo sluttet.. men hva med dere? siden det er så mange som røyker under svangerskap tenker jeg på? man vet jo hvor mye den KAN skade...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok sluttet for datteren min sin skyld.. Men jeg ammer ikke, og røyker aldri i nærheten av henne eller inne for den saks skyld, så ser ingen grunn til og slutte da?

(bortsett fra min egen helse da, såklart)

Samsover gjør vi heller ikke..

Skrevet

har gjort det. røyket før jeg ble gravid. sluttet og har ikke begynt igjen, hun er nå 2,5 år. kommer heller ikke til å begynne igjen. nettopp for hennes skyld.

Skrevet

Røyket ikke da jeg gikk gravid forresten..

Skrevet

De som velger røyken framfor barna må være syk i hodet!

Sier jeg som er røyker, men jeg tar da hensyn, både til barna og omgivelsene rundt meg. Men hadde jeg måttet velge mellom barna og røyken..haha..ja da hadde det vært et lett valg!! (hmmm, fikk meg til å tenke. Jeg kan jo daue av kreft om noen år..og da valgte jeg jo røyken..hmmmmmmmmmmm)

Nei, på tide å gå i tenkeboksen og få inspirasjon til å slutte!

Skrevet

hvis jeg hadde røyket hadde jeg selfølgelig slutta og aldri røykt i nærheten av lillegull alle vet jo hvor skadelig det er!

Skrevet

ja det hadde jeg.. slutta å røyka da jeg var gravid, røyker fremdeles ikke og snuppa er 11 mnd:)

Skrevet

Ja, det har jeg gjort, og det er snart fire år siden.

Det burde være grunn god nok til å slutte at man ønsker å være i live for sitt/sine barn så lenge som mulig.

Sjansen er stor for at en røyker dør i 60-årene og det er forjævlig tidlig. Jeg kjenner mennesker som ikke er 40 enda, og som har KOLS, noe som reduserer livskvaliteten betraktelig...:-(

Så hvorfor gå aktivt inn for å gjøre sine barn morløse eller aldri få sett sine barnebarn?

Vettløse valg som bare en røyker kan forsvare...

Skrevet

mannen min slutta å røyke da jenta vår var 1mnd - for hennes skyld vil jeg våge og påstå. Selv har jeg aldri røyka

Skrevet

Jepp, både jeg og samboeren min slutett da jeg ble gravid. Ingen av oss røyker ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...