Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Lillegutt er ikke noe glad i 4mnd grøten, spiser den men er et utrolig slit siden mye kommer ut igjen og må pakkes inn flere ganger. Nå er han 5 mnd og har fått grøt i en mnd. Han elsker derimot grønnsaks middagsglassene så nå får han bare det i stede for grøt. Senere vil han jo få behov for flere måltider med fast føde og jeg lurer på om neste grøt er bedre?
AE❤️ Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jenta mi begynte med grøt da hun var ca 4 og en halv mnd. men hun har ikke likt 4 mnd grøten noe særlig.. Risgrøten nektet hun,men mais grøten har da gått på ett vis.. Nå begynte jeg med 6 mnd grøt for to dager siden (hvetegrøt med frukt) og det går ned på høykant Hun er 6 mnd nå den 19 så tyvstartet litt... Celine har også likt middagen bedre frem til nå hvertfall.. Noen barn liker jo bare ikke grøt og da kan man jo gi middag i stedet. Men prøv 6 mnd grøten hvis han nærmer seg 6 mnd, liker sikkert den bedre!!!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Takk takk! hehe blir 5 mnd den 19 han så må nok vente 1 mnd til Men godt å høre at det kanskje blir lettere å få ned!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Jeg synes ikke det kan sammenlignes engang! 4mnds grøtene blir seige og klumpete og smaker papp og alle treungene våres har vært vrien å få i 4 mnds grøtene. Med mini nå som måtte begynne når han var 4 mnd spurte jeg HS på 5 mnds kontrollen om det var greit om vi byttet til 6 mndsgrøt eller om det var veldig viktig å fortsette med 4 mnds grøten til han ble 6 mnd. Hun sa at det var bare til å bytte, men at vi burde unngå de med hvete i da så klart (og ja, jeg vet at det finnes en 4 mnds grøt med hvete, synes det er litt rart, men, men...) frem til han var passert 6 mnd. Så vi byttet når han var akkurat 5 mnd og det var jo en annen verden. Mye enklere å blande ut, mye bedre konsistens og ungen gaper høyt og velvillig for hver skje :-)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Det kan hende han får litt treg eller løs avføring, men det finner du fort ut. Trenger ikke få det, men det har noe med tilsteningene i grøtene for de forskjellige aldersgruppene. Det er f.eks mer jern i 6 mnd grøten enn 4 mnd, og kroppen må få en sjans til å venne seg til det. Men som sagt; det trenger ikke være noe problem :-) Ellers har jeg et tips dersom du vil fortsette med 4 mnd grøten... Vi hadde samme problem, men tilsatte sviskesaft for å endre smaken litt, og det gled ned uten trøbbel.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Hehe skjønnte ikke helt den med treungene før jeg hadde lest det noen ganger.. Kanskje jeg kan bytte jeg også da?
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Hehe.. Mellomromstasten henger seg ofte opp her ser du ;-) Du kan sikkert bare begynne. Bland litt 6 mnds grøtpulveri 4 mnds grøten og gjør overgangen gradvis slik at du etter 2-3 dager blander 50-50 og så til slutt kun 6 mnds grøt. :-)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Samme erfaring her også. Var først når vi fant fram 6mnds havregrøt med banan og aprikos at han begynte å gape. Og jeg skjønner han godt, 4mndsgrøten smaker jo papp! Nå får han fortsatt havregrøten, og også hvetegrøten emd frukt er en favoritt. Gir malt i frokostgrøten, så forstoppelse er ikke noe problem her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå