Suss@ med 3 gutter Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Var på ul i dag, for og måle bebisen. Kunne regne med att han var 4,5 kilo ved termin.+20%!! Jeg gruer meg nå offisielt noe helt for j....!!! Men poden var klar han, så jm sa han bare måtte komme nå,, håpe håpe!:Dhehe Er 37+2 forresten.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Heia! Så innlegget ditt på 2.tri :-). Heldiggris og litt uheldiggris også, hehe. Bra å være så nærme det ultimate forestående, men litt skummelt og, ja! Men du? Jeg lurte på om det var vanlig å få UL så tett oppunder fødsel? Er det noe de har begynt med nå?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 Nei, jeg hadde litt høyt sf mål, så fikk en ul for å måle han:) Jeg er litt bekymra ang stør på¨han.. Men var ikke noe prob å få det, legen hennviste meg med en gang jeg ba om det:)
calalalala Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Men hvis han er +20% er han vel 4,2 da? Var det vi fikk beskjed om skjønner du:) at hun her er +20% og dvs 4200... Ul får man hvis de ser at babyen er veldig stor i forhold til kurven på helsekortet. De foretar da en vekstestimering ut i fra ul.. Det går helt sikkert bra da sussa:) Her snakket de om å sette i gang fødsel om hun ikke er på termin..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 har dere fått beskjed om at de har vært store tidligere i svangerskapet? jeg var på 3d UL i uke 28..fikk da beskjed om at gutten va stor...+20%. men da kunne ikke legen si om han ble stor ved termin,pga at de vokser så ujevnt... lurer så på om han har vokst,så %'ene er enda mere nå..eller om han har "stabilisert" seg litt mer... er i uke 35+4 nå...lyst til å få sjekka d på ul...men ligger ganske så normalt på symfysemål, så vet ikke om jeg får d da? huff,litt bekymret...tenk hvis han har gått opp til +30% da...
Suss@ med 3 gutter Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2007 Ja hun sa ca 4,5 men vet ikke, hvertfall over 4..hehe Ja skal få overtidskontroll 27, så er det ikke skjedd noe da får vi se.. Sa att jeg ikke hadde veldig lyst til å gå over tia, og de skjønte hun veldig godt:) Lykke til til deg å
Suss@ med 3 gutter Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2007 Har bare ligget litt over på sf mål under hele sv:)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Hei! Må bare svare deg. He He. Da jeg skulle ha sønnen min, ble jeg satt i gang i38+2 fordi han var stor. Han veide 4710g. Ganske stormed andre ord. Glad jeg slapp å gå veldig mye lenger.Lurer på hvor mye han hadde veid hvis jeg hadde gått 4 uker lenger sånn som jeg gjorde med søstra hans(4390g var hun). Var inne til sjekk av andre årsaker, men det endte i fødsel. Fødselen gikk bra, og jeg endte opp med 1 sting!!! Lurer på hvor stor nr 3 som kommer i mai blir! Ønsker deg lykke til, det går nok bra skal du se=o)
calalalala Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Ofte de bommer litt på sånt da, så vi får krysse fingrene begge to Jeg var på 3d ul i uke 28, var der de sa hun lå 20% over. Og på kontroll i uke 33 fikk jeg jordmor til å undersøke det, og jenta ligger fortsatt 20% over.. Altså virker det som om hun vokser jevnt.. Nesten så jeg håper på at de skal sette det i gang her litt før termin, for man går og tenker og bekymrer seg fælt.. Sånt er nesten bedre å ikke vite synes jeg.. Men det er flere som har født større babyer enn det og det har gått veldig bra da:)
maria isabell Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 det går fint:) svarte deg på 2trim også...fødte jenta mi 4,1...tanta mi fødte gutten sin 4,5....uten bedøvelse og måtte bare sy litt:) det ordner seg....min mor fekk 5,9 kg ca 2 uker før termin(trur det var 2 uker før,litt usikker på det,men det var 5,9 kg og før termin) det går så fint så
Labambie Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Jordmor sa til meg at de kan ikke se forskjell på en unge på 5 kg og 8 kg.. De bare vet den er stor! Selv hadde jeg +35% på ultralyd i uke 28.. Så jeg også håper det stabiliserer seg!!!
72moddelen og tulla Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Hei jeg så innlegget i 2 trimester, så jeg gikk inn her for å svare. Har hørt om de som har fått beskjed om at de får store barn, men når babyen blir født så er den ikke så stor likevel, så ikke ta "sorgene" på forskudd . Min datter på 10år var 4240g da hun ble født, ingen problem. Ønsker deg lykke til.
Athravil Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Husk på at det ikke er grammene det kommer an på om fødselen vil gå greit eller være vanskelig, men hode størrelsen. På meg ble SF ble målt til 40 i uke 37 og fikk da UL, som viste en baby på ca 3700 og hodestørrelse innenfor normalen for uke 37, ble satt i gang 4 dager senere pga svangerskapskløe og fikk ei tulle på 3900g og hodeomkrets på 37cm, noe som er større enn normalen for et fullbårent barn... Normalen er vel mellom 34 og 36 cm tror jeg. Så UL kan være noe misvisende.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 4,5 er jo ingenting hehe. Venter en plugg på over 5 kg rundt termin jeg vekstavvik på +40%...hehe. Ikke gru deg du De sier jo at det er hodet som er verst uansett, og kjenner ei som har født barn på 3100 gr og 4600 gr, og hun sa at det ikke var noe forskjell Så jeg velger å fortsette å glede meg til fødselen. Men nå ligger kanskje gleden min litt mer i det å få det overstått hehe
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 spør om å bli satt igang den 27. da så sees vi på barsel og tar no alkoholfri champis på nyttårsaften neida,jeg forstår deg kjempegodt, håper for din del at du blir fulgt godt opp så ikke du blir sliten av å måtte stå på krava i tillegg til bekymringen,ønsker deg lykke til,må få igang en trillegjeng etterhvert her på hånes
tiltiderensom Skrevet 10. desember 2007 #16 Skrevet 10. desember 2007 Jeg er i uke 34. Skal ta sukkertest til onsdag pga. SF målet. Og for å sjekke om baby er stor. Hvordan har formen din värt, og störrelsen på magen/kroppen? Er du stor? Selv har jeg bare magen. Lagt på meg 7 kg og värt i fin form med fine pröver. Men höyt SF mål hele tiden. Er 174 cm höy og fått beskjed om at jeg har masse plass i magen. Födte for tre år siden ei på 4 kg, så at nr to nå blir noe större regner jeg med, men håper han ikke blir diiiger.... Men magen denne gangen föles hardere og strammere, og jeg kan kjenne babykroppen godt. Lurer sånn på om det i seg selv indikerer stor baby...??
Suss@ med 3 gutter Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 10. desember 2007 vinterbror jeg er like høy som deg, og hadde litt på magen fra før.. Men jeg har bare lagt på meg 7 kilo(bare bebei, har faktisk blitt litt mindre andre steder), og har helt fint blodsukker... Og formen har vært fin bortsett fra bl pga ekstra hormoner tidlig i sv! Men det ligger i familien å få ganske store barn, så regnet vel ikke med att jeg skulle slippe unna heller:) Magen er helt sprengt nå, kjempe hard og kan godt kjenne hvor bebi ligger inni der:) Skal du på ul å sjekke stør?
Happy H Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 Det går nok kjempe fint.. min første fødte jente var 4340g og 52cm når ho ble født. d gikk kjempe fint..kom i tilleg m hode og en arm ut først,skikkelig supermann stil. Men fødselen gikk som en drøm, revnet ingenting omtrent, sydde et par pyntesting som jordmor sa. Jordmor sa at d ofte va "lettere" å føde litt store barn for de la seg så godt ned i bekkenet i forhold t de som va litn og ofte kunne komme litt skeivt.. men d e nok forskjellig
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 10. desember 2007 #19 Skrevet 10. desember 2007 min første var 4,5 kg, og det gikk kjempefint!! Fikk bare 2 små rifter, og sydde 4 små sting.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #20 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ville ikke brydd meg om det se sier angående størrelse, for de har ikke peiling! Jeg var inne til ekstra UL for 2 uker siden pga mistanke om fostervannslekkasje, da sa de at denne babyen kom til å bli mye mindre enn sin bror som var 3,8 kg og 50 cm. For ei uke siden fødte jeg en baby på over 4,2 kg og som var 53 cm:) Begge er født 2-3 dager over termin. Hvis det er noen trøst så merket ikke jeg på fødselen at ungen var stor, denne fødselen var mye lettere! Hodeomkretsen var den samme på begge to.
jan.mam Skrevet 11. desember 2007 #21 Skrevet 11. desember 2007 Ja, flott med store barn :-) Men du skrev at du ble satt i gang. Kunne du fortelle litt om hvordan det gikk. Hilsen en som skal be om det da jeg også fikk en stor gutt sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå