Gå til innhold

er det flere enn meg det er sånn me?


lillemell-me.hærlige.gutter.

Anbefalte innlegg

jeg fryser på bena hele veien. og får så masse kramper i leggene om nettene. og er jo en kamp og ligge i senga er så vondt og komme seg ut og akkurat som hele kroppen sovner det er så ekkelt. er det flere det er sånn med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har "kramper" i den ene leggen hver natt, forferdelig vondt er det, men det er bare og komme seg ut av senga og stå ei stund på gulvet så går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har oxo masse kramper i bena om nattan, ganske slitsomt!

Men det som hjelper for meg, er å ta tæra opp så langt de går (ovendt av en "balett" fot hvis du skjønner) og gni på leggene. Da pleier der å gi seg fortere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at krampene også kan komme av nedsatt sirkulasjon i bena. At du hele tiden også er kald der kan tyde på at du er litt dårlig sirkulert.

 

Leste et sted at det skal hjelpe å holde sirkulasjonen i gang i bena, dvs hold bena over hjertehøyde så ofte du kan i løpet av dagen.

- Sitter du mye bør du gjøre bevegelser med foten så ofte som mulig.

- Har du mulighet til å ligge litt på sofaen i ny og ne bør du legge bena høyt og sirkulere foten eller bøye den frem og tilbake.

- Legg bena på en pute om natten.

- Ta magnesium som mange sier her.

 

Jeg har hatt en periode med tendens til kramper om natten, men etter at jeg ble flinkere til å gjøre disse øvelsene har det blitt bedre. vet ikke om det er øvelsene eller om jeg er heldig, men verdt å fortsette iallefall:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ført at magnesium skal hjelpe ja... Ellers mange gode råd her. Jeg føler det samme, hele kroppen stivnerm allfall fra korsryggen og ned. Må velte meg ut av senga og ta noen skritt før det løsner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...