Gå til innhold

Noen som vet......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lirte på om det er noen her som har peiling hva en betaler en 'svart' dagmamma? hun er 20 år. Er akkurat ferdig med permisjon og skal ha praksis før jeg skal ut i jobb... må derfor ha dagmamma i 7 uker. Har ikke peiling hva en skal betale... og skal søke støtte til barnetilsyn hos NAV, dekker det hele beløpet en betaler dagmamma, Eller de 64%, uansett hva den totale summen for dagmamma er?

jeg har regnet litt på det.... om hun har gutten min full tid, altså 176timer pr mnd, og en betaler 60kr timen, er jo det 10500kr.... mye mer enn det koster i barnehage.... dekker de da 64% av 10500kr?

er litt fortvila, for økonomine blir utrolig mye lavere fra januar.... gruer meg skikkelig. vet ikke helt hvordan det blir....

tusen takk på forhond for alle innput...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe skulle likt og sett øya til folka på nav om du skulle fått dekt 64% av 10500! Nei de dekker opptil normal sats og de vil til nød dekke noen svart dagmamma med støtte til barnetilsyn. men du kan jo søke kontantstøtte? Synes forøvrig 60 kroner timen er altfor dyrt, de fleste tar 200 kroner dagen inkl alle måltider, og du skal betale over 400 kroner dagen og det sort??

Nei, finn deg en annen dagmamma om hun er så kravstor!

Skrevet

vet du hva normal sats er? fant ikke noe svar på det! Spurte NAV om dagmamma'n måtte være hvit... de sa at de har ingen krav om at hun skal være hvit arbeidende....

Skrevet

Normal pris for dagmamma ligger på mellom 4000 og 5500 pr mnd avhengig av hvor man bor, og om dagmammaen selv må dekke bleier og mat. Min venninne betaler 4500 i Oslo, og dekker da mat selv- dvs sender med matpakke.

Folk har da ikke råd til å bruke alt de får utbetalt i egen lønn pr mnd på barnepass heller.. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...