Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 til dere som ikke ammer- tar dere likevel "all" permisjonen? eller får pappan 50 %? da er det vel mer naturlig å dele, siden babyen ikke er avhengig av dere på samme måte?
Kanutten83 Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ammer ikke dessverre, men har alikevel "all" permisjonen:o) Litt egoistisk ja, men ser på det som betaling for svangerskap og fødsel;o) Spurte pappa'n om han ville ha mer, men siden han får 6 uker fra midten av juni + 3 uker ferie syntes han det var passe:o) Og da er det jo greit:o)
samuraibeibi Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Hei! Vi hadde avtalt å dele permisjon før gutten ble født. Uansett om man ammer eller ikke kan det la seg gjøre tror jeg, man har rett på 2 timer ammepause og kan dessuten pumpe i løpet av arbeidsdagen. Nå kommer vi til å dele 7 måneder til meg - 5 måneder til pappa'n. Jeg kommer til å ta de 2 timene i for- og etterkant av arbeidsdagen, så blir de litt kortere - hvis det lar seg gjøre. Har jo en travel jobb. Jeg skjønner nå at jeg skulle gjerne vært hjemme ett helt år, men det er egoisten i meg som snakker, jeg synes dette er kjempegøy. For jeg synes det er helt riktig og bra at far tar en del permisjon. Så viktig for forholdet far - barn, og for den delte ansvarsfølelesen (som ofte blir mor sin tyngde). Blir veldig glad i likestillings- og velferdsnorge som gir oss slike muligheter!
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Hei, jeg ammer altså, men vi har likevel latt pappa ta all permisjon han kan ta. det vil si at jeg hadde 6 uker etter fødsel, resten tar han. det kommer jo selvfølgelig an på hvor fleksibel jobben er da, hvor selvstendig arbeidsdgaen er etc. jeg har hjemmekontor, så er tilgjengelig 24/7:) vi har gjort det likt med alle 3 barna
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Her kunne han dessverre ikke ta 6 uker engang pga eget firma og teite regler, så de mistet vi. Hadde det vært mulig så hadde han fått all den permisjonen han ville hatt, selv om jeg hadde vært så heldig å få ammet.
hit og dit Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Det har lite med amminga i seg sjølv å gjer om ein kan dele permisjonen eller ikkje. Det er meir situasjonsavhengig. Eg har fullamma nesten fram til no, og far har hatt all permisjon som er tilgjengelig for han. Eg hadde kun seks veker etter fødsel.
LilleVilleVilja Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ammer, og tar 12 uker permisjon, pappaen resten Dette avtalte vi på forhånd. Fortsetter selvsagt å amme som før, enten jeg kommer hjemom, eller de kommer til meg. Syns godt pappaene rundt omkring kan få mer enn 6 uker dersom de vil. Men det forutsetter at de tar sin del av ansvaret for barnet sitt, også når mor er hjemme. Ellers er det jo liten vits. (Og at de bor sammen med barnet!)
Mrs. Bouquet Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Nei, for oss er det naturlig at jeg tar alt jeg kan ta uavhengig av amming eller ike.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Hadde pappaen hatt en fast jobb å ta permisjon fra så hadde hann fått mer. Nå håper vi bare han har en jobb å gå tilbake til etter 6 uker... Har ikke så mye med ammingen å gjøre, hadde jeg ammet hadde han også fått mer om han ønsket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå