Gå til innhold

det å flytte de små på eget rom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gruer meg litt jeg...er så trygt å ha de på eget rom, ligge å se på de fra egen seng.. at de har dyna på seg... er ikke hysterisk ellers i det hele tatt, men kjenner at jeg gruer meg til i kvled.. 1 natt på eget rom..

Tulla er 9 mnd, men sover ikke hele natta, er våken sikkert 3-4 ganger om natta. Kankje hun sover bedre på eget rom..

Måtte bare få ut litt engstelse..

Noen med samme følelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, føler det samme som deg. Jenta vår er 8,5 mnd, flytter på eget rom om et par uker. Hun våkner også mange ganger hver natt. Gruer meg ja, men håper hun da vil sove bedre.

Skrevet

Mi jente er 6 1/2 mnd, og vi planlegger å legge henne på eget rom om et par mnd, må pusse opp litt først. Gruer meg også, litt. Men, har hørt at de sover bedre når de ligger på eget rom. Det jeg er litt redd for er kattepusen vår, som kan finne på å hoppe opp i senga til vesla. Hun har gjort det noen ganger hittil også, men da er jeg jo på samme rommet, så jeg våkner med en gang jeg hører katta inne på rommet.

Skrevet

Hei!

Mine to gutter, en på 2 år og en på 2 uker har ligget på eget rom fra første natt. De sover veldig bra begge to og koser seg i senga si.

:-) Går så bra atte!

Skrevet

Hei:o)

Vi la lillegutt på eget rom da han var 7 uker, vi våknet bare han rørte på seg og omvendt. Grudde meg litt, usikker på om jeg ville høre ham, men det var ikke noe problem:o) Tenkte også masse på krybbedød, dyna over hodet o.s.v, men det har også gått problemfritt:o) Nesten så jeg angrer på at vi ikke gjorde det tidligere:o)

Skrevet

Våre barn har ligget på eget rom fra de var ca 2mnd. Rommet ligger vegg i vegg med vårt soverom, så jeg hører barnet omtrnet like godt som om hun lå ved siden av meg.

Begge har sovet gjennom hele natten fra de var ganske små. Hun eldste fra hun var 6 uker, og hun minste fra hun var 3mnd.

Så hos oss har det funka veldig bra! Lite forstyrrelser på både barnas og foreldrenes nattesøvn : )

Skrevet

Jepp, vi flyttet mini på eget rom i går og det var like sårt og vanskelig og samtidig litt deilig på en gang som de med de andre to barna også. Han blir 6 mnd om to dager og jeg har hørt at 5-7 mnd er en ideel tid å flytte dem på eget rom. Men vi bommet nok litt likevel siden mini er litt forkjølet nå og tett i nesen om natten til tross for nesespray og hevet madrass i ene enden (men det er han ca annenhver uke da, med to storebrødre i barnehagen blir det slik), så han sov jo like elendig i natt osm han pleier å gjøre når han er forkjølt og jeg løp inn på rommet hans for å gi smokken 7 ganger mellok klokken halv elleve om kvelden og litt før halv fem i natt, da gav jeg opp og tok ham med inn til oss. Så spørs om han ikke flyttes tilbake til oss igjen. Det med at barna sover bedre med en gang de flyttes på eget rom stemmer overhode ikke for alle barn, faktisk har det ikke stemt med noen av mine barn og heller ikke med venninners barn. Ikke sånn umuddelbart, men etterhvert sover de jo bedre når de blir store nok til å ikke skulle ha nattmat, kan finne smokken selv, skifte mer sovestillinger fritt (altså er blitt så mobile at de kan krabbe og reise seg opp) osv. Men noen barn sover nok bedre. Lykke til unasett! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...