Gå til innhold

Hva skal man gjøre????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en foreløpig muntlig avtale med barnefar om at han skal ha vesla hver onsdag ettermiddag og annenhver helg (lørdag morgen til søndag ettermiddag)....og når jeg da nevnte at jeg er bedt til venninnen min til den årlige "middagen" 2.juledag (som er en onsdag) ble han jo litt betenkt da.For han skulle jo i bursdag til den nye dama egentlig. Hun har bursdag 3.juledag, men han skulle jo reise 2.juledag...

Hva gjør jeg egentlig? Kan jeg kreve at han skal være hjemme?? Dette er den eneste dagen i jula jeg er bedt bort på noe, så jeg har jo veldig lyst da. Vet ikke om han heller har tenkt på at det er hans helg den 29-30 desember, slik at han sikkert har planlagt å være borte resten av den uka også.

Føler meg litt maktesløs egentlig.

Han har også begynt så smått å introdusere den nye dame for vesla, hvilket jeg kanskje mener er litt tidlig når de har vært sammen kun i 2 mnd...jeg ønsker jo at forholdet han skal være et ganske sikkert forhold før han begynner med det. Han sier selv at han også tenker på det, men at han ikke har noe problem med å la dama overnatte etter han har hatt vesla selv i rundt 4-5 netter alene først. Hvor mye kan hun merke av det når hun våkner opp om morgenen og det er en "ukjent" dame der sammen med pappa? Hvor lenge bør man egentlig vente før man introduserer noen nye?

Legger til at vesla er 14 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du kan kreve at han er hjemme den dagen, det er tross alt hans samværsdag og overholder han ikke den så har han brutt deres muntlige avtale, en ting er når man avtaler mellom seg og blir enige om å bytte dag, noe helt annet når han bare forventer at det er ok.. for det er jo ikke ok for deg..

Jeg hadde nok sagt at han får finne en løsning på det selv for det er hans samværsdag.

Skrevet

Fikk svar fra han nå om at han skal reise tidlig onsdag morgen, men at foreldrene hans sikkert gjerne ville ha henne....Det er jo ikke poenget mener jo jeg da...De vil sikkert de, men det er jo hos han hun skal være!

Kjenner at raseriet stiger i meg nå!!! AAAAAAAARRRRRGGGGGHHHH

Skrevet

Han må jo få lov til å gjøre ting selv om han har samvær... Jeg ser ikke problemet om hun er hos pappaen eller besteforeldrene ei natt.

Skrevet

Hun har kun ligget hos han en natt før, og da syntes jeg ikke at man skal pushe på med at hun skal ligge hos foreldrene hans før hun er vant med å ligge hos han...

Skrevet

Er enig der, det er pappan hun skal ha samvær med, da blir det feil å sette henne hos barnevakt den ene dagen han skal ha henne, barnet hans burde være viktigere enn kjæresten.

Skrevet

Blir så irritert altså....men jeg kan jo ikke nekte han noe heller, så jeg står jo fast ang det også.

Skulle nå ønske at han ikke var en del av oss lenger! Men vesla har jo krav på å se pappa'n sin, men han vil jo tydeligvis se henne bare når det passer han selv.

Man har vel ingenting man skal ha sagt i henhold til loven heller..

Hvor kan man få satt opp en ordentlig skriftlig avtale??

Skrevet

Skjønner det ja, desverre kan man ikke nekte han å la andre passe henne osv, det er litt dumt:S

Jeg skjønner ikke hva det er med menn, slik er far til sønnen min å, det er kun når det passer han og det er sjelden nok!

Tror man kan få gjort det hos familievernkontoret.

Skrevet

Synes absolutt du kan kreve at han blir hjemme, men om han velger å dra likevel er det ikke stort du får gjort med det dessverre. Og introdusere ny kjæreste er en avgjørelse han tar selv og to måneder synbes jeg ikke er så ille jeg da.. Jeg introduserte min kjæreste for barne etter 2-3 måneder. Da hadde de fått høre om han og sett bilde av han en stund da.

Skrevet

Har snakket med de nå, og i teorien kan han gjøre som han vil, selv om vi har avtaler eller ikke...Hva er vitsen med en avtale da????

Tåpelig system i Norge! Vi kan ikke nekte han å ha kontakt, men han skal liksom komme og gå som han vil...

Han skal liksom reise på fest fordi han syntes det er kulest for han....Da er det så lett å bare sende henne til foreldrene sine...

Skrevet

Jeg synes ikke du kan kreve at han blir hjemme. Greit det er hans dag, og det var jo egentlig veldig tilfeldig at 2. juledag var hans samvær dag. Men du skal på fest, og det har jeg forståelse for at du har lyst til og gleder deg til. Men pappaen skal også på fest, og det har jeg også forståelse for at han har lyst til å gå.

Hva hadde du gjort om det var din dag da? Barnevakt eller hjemme?

Det er jo litt spesielt med fester i jula og kanskje ekstra spesielt når kjæresten har bursdag, selv om de kun har vært sammen i 2 mnd. Jeg klarer bare ikke å se hvorfor han som far må være hjemme med barna sine hver gang han har samvær. Skulle vi gjort det samme da?

Det hender seg at jeg får barnevakt, og det selv om jeg har annenhver helg barnefri. Plutselig er det noe spesielt som dukker opp, julebord, bursdag, teater, konsert osv... Jeg vet at jeg ikke alltid kan få med meg alt, men har jeg tilgang på barnevakt bruker jeg det :)

Hvis du nekter barnet ditt å sove hos besteforeldrene synes jeg nesten du gjør et overtramp ovenfor de, tenk på den gode kvalitetstiden med besteforeldrene barnet kan få. Om pappaen ikke er tilstede akkurat denne kvelden må du nok bare godta, hvis ikke får du heller være hjemme da.

Undskyld om jeg høres kvass ut nå, men vi må ikke være vanskelige hønemødre bare fordi vi ikke er sammen med bf lengre. Familien hans har både rett og helt sikkert lyst å bli kjent med barnet deres :)

Skrevet

Hadde det vært min dag hadde jeg vært hjemme dersom ikke noe annet var avtalt...hvilket valg har JEG liksom...jeg kan jo ikke kreve noe som helst.

Jeg snakker jo ikke om at det er sånn det skal være for evig tid, bare nå i begynnelsen som vi har begynt med overnatting. Vesla har vært mye hos foreldrene hans, så jeg har ingenting imot at de har henne...Det jeg mente var at jeg vil at hun skal være trygg på å overnatte hos han først, før vi sender henne til besteforeldrene for overnatting...

Syntes to måneder er for lite jeg da....for hvordan vet man at det er "ment to be" etter så kort tid...og om det blir to mnd for hver nye dame¨, så syntes jeg det kan være litt drøyt..Må da sies at han er kjent for å være en jentefut..og at han har en tendens til å være utr (uten at det trenger å skje denne gangen selvfølgelig)

Skrevet

Jeg synes det er en viss forskjell på at hun skal på fest og at han skal.. hun har tross alt den lille mest og når hun skal på fest så syns jeg hun må få det..

Han derimot har barnet såpass lite at den ene dagen han faktisk har samvær burde han holde seg hjemme, feste kan han gjøre alle de andre dagene han ikke har barnet...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Siden det ikke passer for noen av dere å ha henne natt til 3. så kan hun jo bare være hos besteforeldrene sine...hva er problemet med det siden det virker som hun kjenner dem? Snulla har jo overnatta hos min mamma og to felles venninner av meg og barnefar hvis vi begge har vært opptatte.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Forresten...du skriver: "Hadde det vært min dag hadde jeg vært hjemme dersom ikke noe annet var avtalt...hvilket valg har JEG liksom...jeg kan jo ikke kreve noe som helst."

Du har vel valget å skaffe en barnevakt hvis det er noe du har lyst til å gjøre, men som man ikke kan ta med barn med på.

Skrevet

når barnet bare har sovet hos far 1 dag før (å jeg antar at hun ikke har sovet hos noen andre heller) så er jeg enit med HI i at barnet burde venne seg til og sove hos far først. men om han sier "jeg reiser, enten kan hun være hos foreldrene mine eller hos deg" så har du jo kun 2 valg.

Skrevet

Desverre er det ikke mye du kan gjøre. Pappaen her avlyser også samvær i hytt og pine. Forrige helg skulle han på julebord på fredagen så da orka han ikke ha henne hele helga for han ville sove ut. Hva om jeg har lyst til å sove ut helgen som faktisk er hans?? hehe hadde jeg ringt han å sagt at jeg skulle på julebord i min helg å bedt han ta vesla så hadde han bare ledd av meg. Han sa at jeg kunne kjøre henne til besteforeldrene hans som bor 2,5 timer unna..hehe..jeg sa at det hadde jeg ikke mulighet til(samboeren min måtte bruke bilen den helga pga overtid på jobb osv) å da kjefta barnefar på meg fordi jeg liksom ikke samarbeidet å at bestforeldrene hans ble kjempeskuffa for at jeg ikke "gadd" å kjøre henne til de. Nei off har gitt opp den mannen for evigheter siden.

Vesla mi møtte min samboer før vi hadde vært sammen i 2mnd. Da var hun 1,5 år. Det gikk kjempefint det. Er ganske vanskelig å unngå det siden vi så hverandre mest i helgene fordi vi bodde et stykke unna hverandre, å da var jo vesla der. Litt vanskelig å måtte skaffe barnevakt for et lite barn hver gang jeg skulle ha besøk av kjæresten.

Hadde datteren min vært i skolealder så hadde jeg nok tatt ting litt mer med ro. Men hun var så liten da hun traff han så hun skjønte jo ingenting. Nå har vi bodd sammen i snart 6 mnd å han har blitt en pappa figur for vesla.

Skrevet

I normale tilfeller så er hun jo hos mamma dersom det er noe, men hun skal også bort. Hun har vært hos søsteren min 1 natt før, men da var hun 6 mnd (jeg var i bryllup). Så hadde jeg hatt barnevakt, så hadde jeg jo selvfølgelig brukt det..Men siden hun har ligget hos faren sin bare en gang foreløpig, så velger jeg å ikke la henne overnatte hos foreldrene hans før hun er vant med å sove hos han. Vil at hun skal være trygg der først, før jeg sender henne andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...