Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Hun gjør så mye rart........ Hun tar ut barna av skolen, fordi hun vil kose seg med dem......... Og så syns hun ikke det er nødvendig å ta på dem rene klær når de skal på skolen, fordi de blir jo skitne der likevel. Jeg skjønner ikke hvordan hun tenker!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Herregud!Har du ikke mere å irritere deg over? Hadde dette vært andres barn,hadde du brydd deg,da?Tror ikke det! Det er hennes barn og er det ikke værre enn dette, tror jeg du burde finne noe annet å bruke energien på!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Syns du virkelig at dette er OK? At et barn allerede i 1. klasse henger etter på skolen? Og at de blir mobbet grunnet skitne klær? Regner med at du skjønne at skitne barn blir mobbet............! Vi syns IKKE det er noe koselig start på skolegangen. Og når i tillegg yngste syns det er bedre å være hjemme å se på TV enn å være i bhg, og hun får lov til det, ja da er vi i hvertfall sjokket. En 5-åring som ser på TV hele dagen. Ønsket er jo å få dem på skolen, ut i jobb og bli selvstendige barn. Forklar meg HVROFOR dette ikke er så farlig? Og JA, jeg hadde brydd meg om det var andres barn. Er førskolelærer, så tar dette opp med foreldre som viser SÅ tydelig at de ikke vasker klær. Hadde DU gått på jobbi klær med flekker? Hvorfor ikke det? Og hvorfor syns du da det er greit at barna dine går skitne? De har samme selvfølelse som deg. De merker også at de er utenfor, annerledes osv. Du burde SKAMME DEG! Omsorgssvikt kalles dette! Å la barna skulke skolen for en selv har lyst til å kose....... Barnet slutter kl. 12.30 på skolen, GOD tid til å gjøre det etter det. Og la barnet gå skittent kledd bare fordi det blir skittent likevel. Da er det jo ikke nødvendig å gjøre NOE da. Hvorfor kjøpe klær? De vokser jo ut av det likevel. FY SKAM DEG! Du må være en dårgli mor!!!!!!!! Lar du virkelig barnet ditt gå skittent kledd på skolen? Og tar du det ut, selv om det ligger etter på skolen, bare fordi DU vil kose deg med barnet? JEG ER SJOKKERT!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 I en barnehage jeg jobbet i tidligere var det en jente på 5 som alltid hadde møkkete klær.. De ble vasket når de var så stive av skitt at de stod av seg selv, men ikke et sekund før. Du kan si hva du vil om 5-åringer, men de skjønner faktisk at det er noe som ikke stemmer, de andre barna trakk seg unna henne fordi det luktet surt.. Stakkars.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Jeg ble faktisk litt kvalm av ditt inlegg, anonym 17:19. La barna gå med sukkertøy på genseren........... ER DET MULIG!!!!!!!! De kommer alltid med fett hår, ekle matrester på klærne, og så har de jammen de samme klærne med de samme flekkene 3 dager etter.......... DU KAN IKKE VÆRE RIKTIG GOD SOM IKKE SYNS AT DETTE ER NOE Å BEKYMRE SEG OVER. Å bekymre seg over alt det andre tullet her inne er OK, men barnas ve og vel, nei det skal vi bare se på........ HVA ER DU FOR ET MENNESKE!!!!!!!!! Du må da kunne ha tenkt deg at det var ille, ellers hadde jeg vel ikke skrevet det inn. Du må være syk, om du behandler barna dine slik som biomor. Og det er ikke HENNES barn. Hva er det for tull!!!!!!!!!!!! De har fått et barn SAMMEN!!!!!!!!!! Og det er VI som må dusje dem, lære dem å sortere skitne og rene klær. Du er ikke sann!!!!!!!!!!!!!
DolphinGirl Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Går ut fra det er HI som er siste anonym her, og jeg er enig med det. Jeg mener også det er en form for omsorgssvikt ikke å passe på at barna ser ordentlige ut, er rene og AT DE KOMMER SEG PÅ SKOLEN HVER DAG!!! Og JA - det er omsorgssvikt å la et barn se på TV hele dagen. Jeg kjenner folk som jobber i barnevernet, og de er enige med meg i det. Begge foreldrene til min stesønn kledde ungen i samme klærne hver eneste dag - LURVEKLÆR kalte jeg det - klær som var for små og skitne. I tillegg lot de han se på TV fra tidlig tidlig morgen til 12-13-tiden på dagen da de endelig klarte å stå opp. De sto ikke opp og fant han mat engang da han erklærte at han var sulten. Dette så jeg sjokkert på en liten stund før jeg selvsagt begynte å stramme opp mannen min, for jeg ville jo tross alt ikke ha barn med en sånn slask. Jeg klarte ikke å gå fra han heller pga at jeg ble engasjert i det stakkars barnet. Ultimatum var på plass. Og da det begynte å bli slik at jeg måtte kjøre og hente ungen i bhg, krevde jeg at ungen skulle få seg nye, rene klær, for jeg sa rett ut at det var flaut å ta ungen i gamle, skitne klær som var for små. Til og med de ansatte i bhg la merke til forandringen, og det var tydelig at de hadde syntes foreldrene gjorde noe svært negativt. Jeg glad jeg kom inn i barnets liv og engasjerte meg, ellers vet jeg ikke hvordan han hadde hatt det i dag. Jeg er den dag i dag den som tar han med ut på ski og aker osv, og engasjerer meg nok mer enn foreldrene, men jeg klarer ikke å la være. Han var jo rett og slett ødelagt av å vokse opp foran TV. Mannen min er blitt MYE bedre, men jeg synes enda det er en lang vei å gå før han blir en god far. Konklusjonen min er at jeg synes absolutt du gjør rett i å engasjere deg, for disse barna høres ut som de kommer helt skjevt ut i livet.
DolphinGirl Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Jeg svarte anonym kl 0939, altså. :-)
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 HERREGUD DAMER!ER DERE HELT HYSTERISKE ELLER?!?
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Sorry,feil forum....Skulle ligge på skravle....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er anonym som svarte HI! Hvor står det i innlegget at barnet ser på TV hele dagen?Det står at mor vil kose med barnet,det er derfor hun holder barnet hjemme! Og hva slags mødre er dere, som kaller meg en dårlig mor? Det står ingen steder at klærne er så skitne,at de står av seg selv,eller at de lukter vondt!Så nå får dere jammen skjerpe dere, dere er jo totalt gått av hengslene hele gjengen! Om det er så grusomt,så kontakt barnevernet,da!Ikke sitt og hyl om slike ting her inne!Det gjør vel HI til en mye dårligere mor en meg,om hun bevisst lar vær å varsle om dette! Jeg tror dere trenger å få snakket med profesjonelle folk i hvite frakker,damer!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 HI her! Vi har da kontaktet barnevernet for leeeeeeeeeeeeeenge siden. Men tror du disse sakene blir prioritert? Ogom du syns vi overdriver, så syns jeg helt ærlig synd på deg. Du svarte ikke på ET av mine spm...... Hadde DU gjort det samme? Og hvorfor ikke? Syns du virkelig det er viktig for OSS å snakke med de i hvite frakker? Jeg kanjo bare si at jeg er STEMOR, og denne biomoren GÅR til de med hvite frakker. Så det finnes folk som faktisk syns dette er ille for barna. Noe som DU tydeligvis ikke gjør. Kjenner jeg blir SÅ provosert av deg. For du syns vi roper for høyt. Og i stedet for å be meg om å utdype, så skriver du i ditt første svar, at du syns vi overreagerer. Jeg hadde da vitterlig ikke skrevet inn her om det var SMÅTING!!!!!!!!! Jeg blir irritert på alle de som krangler om PENGER. Vi skulle gladelig betalt flere millioner for å få barna inn i rett kjøl. Ikke så viktig om Vi får omsorgen. Men bare NOEN ANDRE en mor til barna. SPØR før du svarer som du gjør. Vi får all den hjelp moren tillater. Men det hjelper likevel ikke min frustrasjon innimellom.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Og så MÅ jeg få svar på om du virkelig mener at det er HENNES barn, og ikke hennes og farens?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 HI!Hvordan skal jeg kunne vite all denne bakgrunnsinfoen om din biomor etter fire setninger i ett innlegg?Jeg er da ikke synsk,heller! For det første mener jeg det er HENNES og FARENS barn!Ikke DINE! Jeg synes det er kjempebra at stemødre bryr seg om barna,men så lenge en mor tar vare på sine barn,har ikke stemødre noen rett til å blande seg borti oppdragelsen,etter mitt syn. Nå er det tydeligvis at DIN biomor ikke gjør dette,så da stiller saken seg anderledes.Men som sagt:hvordan skulle jeg skjønne dette etter de få setningene du skrev innledningsvis!? Ja,jeg synes du gikk over alle støvelskaft når du rett og slett skjeller ut mennesker du ikke kjenner og mener at disse er dårlige mødre fordi de mener noe annet enn deg!Og kalle en mor en dårlig mor,er et slag langt under beltestedet, og egentlig gidder jeg ikke å diskutere med folk som ikke klarer å være mere saklig! Jeg synes slett ikke det er riktig at barn skal gå skitten på skolen eller få bli hjemme for å se på TV!Men siden barnevernet er blandet inn, så kanskje far får komme mere på banen. Om det er så ille som du mener det er,så får vell faren kreve omsorgen.. Men det er alltid to sider av samme sak,og hadde DIN biomor skrevet inn her, så er det slettes ikke sikkert at hennes syn hadde passet med ditt....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Og bare til info:Kjenner at DU provoserer MEG noe vannvittig,også....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #16 Skrevet 12. desember 2007 "Hvordan skal jeg kunne vite all denne bakgrunnsinfoen om din biomor etter fire setninger i ett innlegg?Jeg er da ikke synsk,heller!" Hmm.. Signerer denne jeg.. Synes HI reagerer "en smule" over det som kan kalles normalt, her.. (!) Anne
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #17 Skrevet 12. desember 2007 Og da snakker jeg ikke om at hun er frustrert over biomor, men hvordan HI "diskuterer" med andre her på forumet som ikke har fått med seg hvordan situasjonen er, utifra den sparsomme infoen som var i åpningsinnlegget... Anne
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #18 Skrevet 13. desember 2007 Jeg ser at du kan legge inn innlegg her. Det vil også si at du kan SPØRRE MEG om det er noe. Jeg gidder da ikke å skrive inn her om jeg bar er "litt lei biomor"! Da snakker jeg vel med mine venninner! Trodde folk her inne skjønte såpass, jeg. Og jeg syns IKKE det er et slag under beltestedet og si at en mor ikke er GOD NOK! Det burde finnes flere som sier det. Hvorfor tror du det finnes så mange barn og ungdom som sliter for tiden? Tror du de er født sånn? For det er forsket på dette. Ofte ligger det latent i alle å bli deprimerte, føle seg utenfor, utagerende. Men det er MILJØET som til slutt skaper dem. Venner og familie! Og JA, vi prøver å gå for omsorgen. Og JA, om du spør biomor så får du en HELT annen forklaring. Men hun har ikke den samme virkelighetsoppfatning som vanlige mennesker (iflg. hennes papirer fra de med hvite frakker og sakkyndige fra forrige rettsak). Men tro ikke at BV prioriterer slike saker. De er for få ansatte, og tar bare HØYrisikosakene. Og jeg skal si deg det, hadde det ikke vært for at min samboer nå går for omsorgen, så hadde jeg sendt inn bekymrignsmelding til BV. Men da dette ville skapt ENNÅ større bølger, så lar jeg nå være. Og konsentrere meg heller om barna. Men dette skal IKKE ha noe å si. Å komme med den SLENGINGA som første Anonym gjør, var TOTALT dømmende mot et menneske som du ikke vet NOE om. Det jeg skrev var på grunn at av du sa selv det var OK å ta barna ut fra skolen, og la dem gå i skitne klær. Og OM du gjør dette, ja så syns jeg faktisk du er en dårlig mor. For, som du aldri tør svare på men som jeg er sikker på, du hadde aldri gått skitten selv på jobb bare fordi du kunne ha risikert å bli skitten igjen i dag. Men hei! Hvorfor gidde å spørre meg, Det er bare å ta meg som en hysterisk person. Håper ikke dere er sånn med andre rundt dere også. Å svare så mye dritt før en har spurt nærmere. I såfall syns jeg synd på barna deres. "Å mamma, jeg har gjort noe veldig dumt!" "FYFYFYFYFY!" sier du da. eller?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #19 Skrevet 13. desember 2007 Det er slag under beltestede og kalle MEG en dårlig mor,fordi jeg missforstår et innlegg og ikke gidder å spørre deg videre! Du må være noen av de mest paranoide og hårsåre damene jeg har møtt her inne,og det sier ikke lite! Da må du forklare deg skikkelig i hovedinnlegget,da!Ikke slakte andre etterpå,fordi de ikke kan lese tankene dine,eller spurte de rette spørsmålene! Din biomor trenger tydeligvis hjelp,etter det du sier!Men det tydeligvis ikke BARE HUN! Nei,sånne usaklige horminbomber nedlater jeg meg ikke til å diskutere videre med! TAKK FOR MEG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå