Gå til innhold

Noen med erfaring med morfin under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper å styre unna epidural under fødselen, men har hørt at mange bruker morfin.

Noen som vet fordeler og ulemper ved bruk av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Morfin blir ikke brukt som smertesillende, slik som epidural.

Jeg fikk morfin under min første fødsel for å få hvilt meg og kanskje sovet en dupp. Fikk morfin før jeg hadde åpning.

Skrevet

Søsteren min fikk akkurat morfin i beg av sin fødsel, og det var overhodet ikke vellykket. Hun ble kjempekvalm, og brakk seg/kastet opp hver gang hun fikk en rie... Fikk epidural etterpå, og det hjalp mot "alt", bortsett fra at de måtte stikke flere ganger da... Hvorfor vil du slippe epi? Det var virkelig sårt tiltrengt og fantastisk for meg unde rmin første fødsel.

Skrevet

Jeg tror ikke man får morfin på alle sykehus. Det er vel heller ikke noe man anbefaler, da det også vil påvirke barnet. Men jeg aner ikke om det er noe annet man kan få, som virker på samme måte.

Skrevet

heihei=)

jeg fikk morfin tidlig i min fødsel, kan ikke si at den funka så veldig bra på smertene men jeg ble roligere og mere avslappet, og en smule trøtt=)

kasta opp under fødselen men vet ikke om det kom av morfinen eller ikke...

hadde ikke epidural så har jeg skulle født en gang til så kunne jeg godt tenkt meg morfin en gang til..

sprøyta sitter i kroppen i 4 timer ca og skal ta bort di verste toppene på riene sa jordmoren=)

Skrevet

Hei, har ikke hørt att de bruker morfin, men vet att de bruker petidin sprøyter som smertelindring. trodde ikke morfin ble brukt som smertelindring til fødende, men jeg kan jo selfølgelig ta feil.

Skrevet

Petidin er morfin det. Fikk det sist gang for 13 år siden, men jeg tror ikke de bruker det lengre på sykehuset levanger for fostret blir så påvirket. Men det er like greit for det virka ikke på meg i allefall. Skulle ta toppen av riene med helvete heller var like vondt etter som før - så jeg sverget til min elskede lystgass noe jeg vil gjøre denne gangen også :-))

Om lystgass hjelper på kroppen vet jeg sannelig ikke for det var sabla vondt allikevel, men du verden så morsomt det var å ha vondt og tiden gikk litt fortere når man kosentrerte seg om pustingen mens man svevde litt rundt i rommet hehe

Skrevet

Har fått Petidin under to av mine fødsler, og har INGEN god erfaring med dette.Smertene var like vonde,men jeg var så "ruset" av jeg fikk panikk under hver rie.Ikke klarte jeg å håndtere lystgassen, heller!

Epidural fikk jeg med den ene og det var en DRØMMEFØDSEL, i forhold til de to andre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...