Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 9 mnd som har blitt skikkelig forkjøla...det bare renner hele tida! Vil ikke sove om natta, enda jeg har lagt ei lita pute under lammeskinnet hennes, slik at hodet kommer litt høyere...hun vil bare ligge oppå og inntil meg...noe som gjør at ingen av oss sover særlig godt!

Hvor lenge holder egentlig en baby-forkjølelse på?

Noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre holde på ganske lenge.. Har noen råd til deg, mulig du gjør det allerede, men uansett;

Kjøp saltvannampuller på apoteket og hold nesen ren om dagen med dette, samt "snørrsuger".

Bruk Rhinox nesespray om kvelden, denne skal hjelpe henne til å holde luftveien gode og åpne i flere timer, slik at både du og hun sover bedre.

Legg bøker under sengebeina ved hodet slik at sengen står skrått. Ta vekk puta, - kan hende hun ikke liker den.

Invester i en tynn ullpysj, ingenting er som det når barna sparker av seg dyna om natten.

Lykke til!

Skrevet

Ikke godt å si hvor lenge en forkjølelse varer. Det er som hos oss. Du må nok ta tiden til hjelp:) Husker jeg ga gutten min nypeekstrakt, for å få i seg litt c vitaminer. Det var 9 år siden, så vet ikke helt om det er anbefalt nå:)

Skrevet

Man kan også dryppe morsmelk i stedet for nesespray i nesa, hvis neas er tett.

Skrevet

sørg får å gje hu rikelig med vann og følg nøye med temperaturen...blir den for høy gje hu stikkpille:) snørr utsugeren er genial:) pass nøye på at hu ikke blir for varm...hu må ha hald drikke ikke varm:) kald drikke gjør at slimet i halsen blir mindre...varm drikke gjør at det blir større...lurt å kontakte legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...