Puppesnuppa Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Hei damer, Hvordan er det med bruk av IBUX når jeg er på slutten av en periode og ikke vet om jeg er gravid?
Dotten Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg hadde ikke tatt det. Ta heller Paracet for å være på den sikre siden
mollymamma Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Mener å huske at man ikke skal ta ibux når man er gravid, heller ikke i prøveperioden.
kattungen Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Ibux kan være skadelig for fosteret. Har også lest flere steder at man ikke skal ta Ibux som prøver fordi det kan være vanskeligere å bli gravid hvis man tar de. Vet ikke hvor lenge og i hvor stort omfang man må ta det for å påvirke fertiliteten, men greit å unngå, eller hva? Det samme gjelder Naproxen. Paracet er sikkert som de andre sier her.
honey,5pp Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Du skal styre unna alt som inneholder ibuprofen under gravidteten,og det er også en stor fordel å la være dersom man prøver å bli gravid. Og når vi har så mange andre smertestillende som alternativ så er det kanskje like greit å la ibuxen ligge? du kan bruke paracet og panodil f.eks.
Truseprinsesse Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Man kan bruke ibux i prøveperioden, bare ikke i den tid man tror spiren er festet. Det vil si fra 6-8 dager etter eggløsningen. Jeg er jo prøver, men bruker fint ibux nå som jeg har mensen. Syns de hjelper bedre mot menssmerter enn de andre.
satser & vesla Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Ikke bruk Ibux i prøveperioden, den kan hemme eggeløsning. Se på linken: http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=420 Jeg brukte Narpoxyd og merket at det tok to mnd før den var ute av kroppen. Naproxyd danner en hinne (for å unngå smerte) i livmoren som hindrer eggen til å feste seg. Jeg viste det ikke før jeg leste den linken. Sluttet med det og går nå gjennom "helvete" når jeg har menssmerter, paracet virker ikke. Men greier jeg å bli gravid en dag er det verdt det :-)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Man skal IKKE bruke Ibux og Voltaren dersom man prøver å bli gravid!!!
Truseprinsesse Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Finnes det noen andre ting vi kan bruke da?
Truseprinsesse Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Leste linken din nå, satser. Jaja. Da har jeg sikkert ødelagt for meg selv i denne perioden også. Det er plutselig så mye man ikke skal gjøre. Sukk.
Puppesnuppa Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2007 Ups, for sent... Leste linken jeg også.. Men det er jo snakk om mengder og styrke, og at det ikke anbefales før eggløsning.. Jeg hadde eggløsning for 3 dager siden og jeg tok 2 tab tidligere i dag. Jaja, vi får bare se hvordan det går - så gjør vi ikke dette neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå