Gå til innhold

Ibux

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer,

Hvordan er det med bruk av IBUX når jeg er på slutten av en periode og ikke vet om jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det. Ta heller Paracet for å være på den sikre siden :)

Skrevet

Mener å huske at man ikke skal ta ibux når man er gravid, heller ikke i prøveperioden.

Skrevet

Ibux kan være skadelig for fosteret. Har også lest flere steder at man ikke skal ta Ibux som prøver fordi det kan være vanskeligere å bli gravid hvis man tar de. Vet ikke hvor lenge og i hvor stort omfang man må ta det for å påvirke fertiliteten, men greit å unngå, eller hva? Det samme gjelder Naproxen. Paracet er sikkert som de andre sier her.

Skrevet

Du skal styre unna alt som inneholder ibuprofen under gravidteten,og det er også en stor fordel å la være dersom man prøver å bli gravid.

Og når vi har så mange andre smertestillende som alternativ så er det kanskje like greit å la ibuxen ligge? du kan bruke paracet og panodil f.eks.

Skrevet

Man kan bruke ibux i prøveperioden, bare ikke i den tid man tror spiren er festet.

Det vil si fra 6-8 dager etter eggløsningen.

Jeg er jo prøver, men bruker fint ibux nå som jeg har mensen. Syns de hjelper bedre mot menssmerter enn de andre.

Skrevet

Ikke bruk Ibux i prøveperioden, den kan hemme eggeløsning. Se på linken:

http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=420

Jeg brukte Narpoxyd og merket at det tok to mnd før den var ute av kroppen. Naproxyd danner en hinne (for å unngå smerte) i livmoren som hindrer eggen til å feste seg. Jeg viste det ikke før jeg leste den linken. Sluttet med det og går nå gjennom "helvete" når jeg har menssmerter, paracet virker ikke. Men greier jeg å bli gravid en dag er det verdt det :-)

Skrevet

Man skal IKKE bruke Ibux og Voltaren dersom man prøver å bli gravid!!!

Skrevet

Finnes det noen andre ting vi kan bruke da?

Skrevet

Leste linken din nå, satser.

Jaja. Da har jeg sikkert ødelagt for meg selv i denne perioden også.

Det er plutselig så mye man ikke skal gjøre. Sukk.

Skrevet

Ups, for sent...

Leste linken jeg også..

Men det er jo snakk om mengder og styrke, og at det ikke anbefales før eggløsning..

Jeg hadde eggløsning for 3 dager siden og jeg tok 2 tab tidligere i dag.

Jaja, vi får bare se hvordan det går - så gjør vi ikke dette neste gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...