Enliiitentil? Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Snuppa vår er ei sosial, aktiv og utadvendt jente på snart 9 mnd, og henne vurderer vi barnehage på når hun er 11 mnd (1.3.) Andre som starter/startet tidlig i barnehage, gjerne erfaringer også!
~sjiraff~ Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Snuppa begynte i barnehage samme uke som hun fylte 1 år. Gikk fint for oss )
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Eldstemann var 20 mnd og minstemann blir 19 mnd. Tar ulønnet permisjon for å være hjemme ut over vanlig permisjon. Jeg syns personlig de er for små til å gå i barnehage når de er 11 mnd, men det går sikkert fint likevel ;-)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Isack startet i barnehage da han var 1 1/2 år. Det var akkurat passe for oss. Ikke for tidlig og ikke for seint. Er glad for at jeg fikk være hjemme med han såpass lenge. Det gikk veldig bra med tilvenning i barnehagen. Han skrek litt i begynnelsen, men det var værst for mamma;)
meg & to små vampyrer Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 14 mnd. Det var passe, kanskje litt seint. Han trives hvertfall veldig og smiler stort når han forteller om at han har lekt med andre barn. Nevner vi navnet til han han leker mest med er han et stort smil:) Og han blir furten om han ikke skal i bhg:)
Salat Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Jenta mi startet i fam bhg da hun var 13 mnd og det gikk helt fint! Men bor du i Oslo? Da får du nok ikke plass før tidligst høsten 08 uansett. Med mindre du allerede har fått tilbud da. ;o)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Min var 16 mnd når han begynte, syntes nesten det var litt for tidlig, han va jo så liten. Syntes 11 mnd er aaalt for tidlig, men det er min mening ut i fra hvordan mitt barn var ved 11 mnd alder. Han var langt i fra bhg klar da. Men hvis du føler at ditt barn er klar for bhg så er dte jo bare å søke:) Vet om barn som har begynt i bhg ved 8 mnd alder (da pga de ikke andre hadde andre valg) og det har gått helt fint:))
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Snuppa begynte når ho var 11 mnd, fungerte kjempefint
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Eldste var 13 mnd, mens yngste var 14 mnd. Gikk kjempefint med begge to, og de elsker å være i barnehagen.
Monajenten Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Storesøster var 2 år og 8 mnd. Da var det absolutt på tide. Hun har storkost seg fra dag én og trives fortsatt veldig godt. Nå er hun 4 år:-) Lillebror begynner mest sannsynlig når han er 1,5 år.
Enliiitentil? Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2007 Må si det er "artig" å lese svar. Før jeg fikk barn syns jeg 11 mnd var tidlig selv men nå som jeg merker at jeg blir ei humørsyk mamma uten sosial tilknytning utover familien, og kan ha henne i den barnehagen jeg jobber fra mars 08 har jeg forandret mening. Heldige er dere som har ro i hodet nok til å ta mnd etter mnd med permisjon uten å begynne å surre i topplokket. Takk for svar uansett!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Eldstepia var nesten 3 år. Den gang var det 3 års aldersgrense i bhg.. (Ho e 20 år nu) Var på 2 timers tilvenning første dagen. Gikk på skole selv, og kunne ikke være borte en hel masse! Bror startet ca 2 uker før han fyllte året tror æ. Var sammen med ham der hele første uka. Noen dager var farmor der, og noen dager æ. ( første uka var han hver dag for tilvenningens skyld, senere hadde han 2 dager i uka. Lillesnuppa vet æ ikke når ho begynne. Blir 1 år i juli og bhg starte opp igjen i august etter ferie. Men så skal visst æ begynne å jobbe i juni. Vi må se litt på det der. Men ho bli iallfall ikke å ha mer enn halv plass. Æ nekte å jobbe mer enn det når ungene e små!!! Mulig at æ søke om et års ekstra permisjon for å være hjemme med ho. Men at ho da kan få være i bhg 1 dag i uka for å treffe andre barn. Er ingen andre barn her i nærhete! 2,5 km til nærmeste nabo med små barn, og han er året eldre og går i bhg.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 Han var 1 år og 8 mnd. Ville være hjemme med han litt ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå