Gå til innhold

To slag julebakst er i boks

Anbefalte innlegg

Skrevet

og dett var dett!

Bakte pepperkaker og noe som heter skriverfruens kaffekaker i går, og noe mer blir ikke bakt her i huset. Kromkakejern har jeg heldigvis ikke, så da får jeg kjøpe det på supern:o)

Skal lage risboller og noe konfekt, men der er jo bare kos og kan vel knapt kalles baking?

Hørte fra en venninne at all baking må være ferdig til den 12. desember ellers kommer Åsgårdsreia. Hun vil legge seg borti all matlaging gjennom hele jula hvis man ikke var ferdig med kakebaksten, og jeg har da absolutt ikke behov for flere kokker i grytene mine :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, jaja, da blir det vel besøk av henne også da;-))

Jeg har også laget pepperkaker og julekake. Marsipangodteri tas ad hoc. Kransekake er bestilt, svigers lager krumkaker og ferdige smultringer smaker best:-) Og da trenger vi igrunnen ikke noe mer. Min mor har alle 7 slag og mere til, men det er mange år siden hun sluttet å gi meg bokser med kaker før jul. Det ble nemlig oppdaget bokser i fryseren som ikke var åpnet året før og da sa hun stopp - heldigvis;-)

Er mer opptatt av skinker, ribbe, potetsalat og deilige lunsjer jeg:-)

Skrevet

Det er da ikke så verst. Trenger ikke syv sorter. Her har jeg baka pepperkaker og kakemenn, og alt er spist opp. Har gjemt unna en porsjon fru Aals julekaker, som jeg baka mens ungene var i barnehage og på skolen.. Vet ikke om jeg styrer så mye mer - kanskje marsipan, en omgang pepperkaker til++. Moren min tar alltid med noe til jul. Har bestilt krumkaker og kransekake. Hun fant også en pose med smultringer fra i fjor i fryseren. Så det lager hun nok ikke mer til oss:-)

Skrevet

Hos oss blir det pepperkaker og ikke noe særlig mer. Jo forresten - må vel få laget chocolate chip cookies, det er tradisjon. Alt blir bakt etter 12. desember ser det ut til, så da kommer vel Åsgårdsreia og forstyrrer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...