*Rutletutt* Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har en tulle på rett over 4 mnd. Ammer ca en halvtime-40 min hvert måltid. Lurer på om det er nok om kvelden for eks - om hun da får i seg den tykke melken? Hun sover fryktelig dårlig/lite...
Mamma Mirabell Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 det høres fint ut det men husk ingen er like.... mini her har sovet dårlig helt til nå, nå er han straks 7 mnd... noen ganger spiser han i ti min og noen ganger ligger han å koser i en halvtime 40 min han oxo... tror de styrer det litt selv jeg...
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Ca 10 minutter. Men jeg har lite melk og tulla har laert seg aa spise superfort! De foerste maanedene ammet jeg en times tid om gangen.
*smula* Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Det der synes jeg også er vanskelig å vite. Lillegutt suger lenge på puppen, men ikke alltid like effektivt, så jeg prøver å plage han litt underveis, så han ikke skal glemme å suge skikkelig. Synes dette er spesielt vanskelig på kvelden og natta, for da er han så trøtt. Men siden han har en fin vektoppgang, regner jeg med at han får i seg den mettende melken også. Hvertfall stort sett.
*smula* Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 .... og at han ikke blir sulten igjen etter en halv time, da har han bare suttet i seg den tynne melken...
Mamsen og lillegutt Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Min spiser i 10min hver gang. ca. hver 3.time. Men nå når han er 4,5mnd så er han blitt så nysgjerrig på alt rundt, at hver gang det er en lyd så slipper han og snur seg rundt. Ganske irriterende noen ganger...hehe. Han har ikke tid til å spise liksom. Men han legger nok på seg og ser strålende fornøyd.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Oi, det var lenge. Mini på snart 6 mnd dier som oftest bare i ca 5 minutter, om så legne. Er han stuptrøtt og/eller ekstremt sulten kan han bruke 10 minutter, men det er sjeldent. Slik har han gjort siden han var rundt 2 mnd gammel. Vil nok tro snuppa di får i seg nok melk på 30-40 min ja :-)
FrøkenKnallkul Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Mini her er 4 1/2 mnd og bruker ca 5 minutter på hver pupp. En nokså glupsk liten kar I det siste er han begynt å si klart i fra når puppen er tom, kommer med noen skikkelig høye og sinte "gryntelyder", samtidig som han drar i puppen... Dersom din lille tulle dier i 30-40 minutter får hun nok helt sikkert i seg det som er i puppen din, pluss det som produseres underveis mens hun spiser!
Én til Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Her bruker vi 5 min pr amming, ca hver 3. time. Hun har alltid spist fort, men får nok i seg den feite melka allikevel - vektoppgangen er det ihvertfall ingenting å si på ;-) Tror det har mye å si med hvor fort melken kommer ut av puppen på.. Her står ihvertfall melkespruten rett ut, hvis snuppa glipper puppen eller vrir hodet! Sikkert derfor hun nekter flaske, melka kommer jo så treigt der.. hehe. Har alltid spist fort, men brukte opptil 10 min da hun var noen få uker, da.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Det tror jeg varierer fælt. Min har vært, og er, en sånn effektiv spiser. Han spiser maks 10 minutter, om han ligger lenger, så er det fordi han har sovna Men han har nok fått i seg nok fet melk likevel, for han sov godt om natta fram til han trengte mer næring i form av grøt.
*Rutletutt* Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2007 He, he - ja får håpe det...men hun våkner jo annenhver time for å puppe på natten...jeg har faktisk tenkt å krype til korset og prøve med litt tynn maisgrøt på kveldene for å se om det kan bedre søvnen hennes. Holder på å klikke for meg oga søvnmangel;o/ Jeg som SKULLE klare å fullamme i 6 mnd denne gangen:o(
*Rutletutt* Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. desember 2007 Ja, spruten står her også - merker at det tar noen sekunder, så kjenner jeg at det "flusher" ut:o) Slipper hun puppen da, blir hun dyvåt av melk. De første ukene lå hun på puppen flere timer i strekk faktisk...brukte meg som smokk, og gjør det sikkert til en viss grad enda;o/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå