Gå til innhold

Får babyene deres spise julekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til nå vært rimelig streng på at andre ikke får gi han noe når vi spiser, men nå kommer jula og julekakene. Han er 8,5mnd og er flink til å spise ting selv om det ikke er mosa. Bestemora synes et er fryktelig morsomt å gi han mat. Orker ikke å si nei hele tida heller.

Hvor ille er det egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 9 mnd i jula , og får ikke julekaker :=)

Skrevet

Nei det får han ikke, men det er siden han har cøliaki :o)

Er det noen som skaffer glutenfrie derimot får han spise så mye han vil.

Skrevet

Om han blir tilbudt og vil smake så skal han få det. Så lenge det ikke er voldsomme mengder, jeg vil helst at han skal spise skikkelig mat:)

Skrevet

lillemann blir straks 7 mnd og han får smake.. må ikke bli helt desp heller.. de dør ikke av litt kaker... :)

Skrevet

Hihi...som jeg skulle sagt det selv. Jeg tror på at om de får smake litt av hvert i løpet av 1.leveår så blir de mere allsidig i matveien senere. Virker sånn på mine ihvertfall. Har prøvd ut både med og uten smaking og de som fikk smake er mere allsidig. Jentungen som blir 9 mnd 30.des skal ihvertfall få smake. Men ikke mye da. De kan få vondt i magen.

Hun har forresten julekalender, for det synes de store barna hun skal ha. Hun elsker sjokolade. Hehe.

Skrevet

Min gutt kommer nok ikke til å smake. Ikke fordi jeg er hysterisk, men heller fordi det for øyeblikket ikke er synd på ham om vi spiser noe snacks og han ikke får smake, da han uansett ikke vet hva han får glipp av.

Men så fort han får litt kake og snacks her og der er det i mine øyne slemt av meg å gå å knaske kaker o.l. uten å gi ham!

Og han kan jo faktisk ikke få masse kake og godter hele dagen bare fordi jeg selv synes det er koselig å sette frem litt kaker og gå å smatte litt på mellom måltider i julen.

Han elsker frukt og det er det beste vi kan gi ham hvis han skal få "litt ekstra"=)

Jeg har tenkt på det at han må lære seg at kaker o.l kan stå på bordet uten å bli spist av hele tiden, men han er enda så liten at han vil ikke forstå hvorfor det av og til er greit og av og til ikke,

Skrevet

ja han får smake på noen småkaker..

han elsker kakemann..heh..det er vel det eneste han har fått smake enda..

Skrevet

Ser at jeg glemte å presisere at det selvfølgelig ikke er snakk om mengder her da.

Jeg synes heller ikke synd på han hvis han ikke får noe, men det gjør jo alle andre. Føler ikke for å sitte der som sur og streng mamma hver eneste gang.

Han kan få frukt da, men da vil han nok helst ha mandarin, og et skal de jo hvertfall ikke ha (smarte bestefar lot han smake, og han eeelska det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...