Susanna Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 kiss er det svenske ordet for tiss/urin.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 hihi.. men når noen skriver at de har kiss-unge.. hva betyr det? At de har tisse-unge, eller kyss-unge..?
Susanna Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 hehe... gjetter på det første. selv har jeg en bajs-unge!
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Syns ikke det er så festlig å spøke med den diagnosen. For oss som har KISS / KIDD barn er det ihvertfall ikke morsomt. Forøvrig kan dere jo google eller gå inn på kiss-kidd.no så tenker jeg fliret slokner fort når dere leser og ser bildene.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 unnskyld at jeg blander meg men dette kiss opplegget har tatt helt av, det e normalt at barn gulper og det er normalt at barn har favorittside. her inne virker det som at om barnet gjør dettte så er det kiss. så lenge barnet har det bra trenger det ikke å ha dette. skjønner ikke poenget, virker som at kiss er kult, artig å diagnoiesere barna sine.
Leandermamma Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Skjønner godt at du er anonym 0945! Er du helt fjern eller? Tror du vi syns det er kult å ha en "diagnose " på ungene våre? Tror du vi syns det er kjekt å se ungen hyle av smerte for de de har en låsning i nakken son gjør fryktelig vondt? Ta deg en uke hjemme hos oss så kan du ete ordene dine etter på. Blir så forbanna på sånne uvitende skapninger som deg. GRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Jenta vår har også KISS, og vi har gått til fysio noen uker nå.....å nå skal vi begynne med kiropraktor-behandling på henne i tillegg. Dere som ikke veit hva det vil si å ha et barn med KISS skal ikke uttale dere med det. Heldigvis har jenta vår blitt myyye bedre......så hun har nok ikke så vondt i nakken lenger virker det som.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 KISS syndromet er en diagnose som ikke er i bruk blant leger, men som brukes av kiropraktorer. De mener at det av og til er en ubalanse i de øverste leddene av ryggraden, og i forbindelsen mellom ryggraden og hodeskallen. Denne ubalansen tror kiropraktorene kan gi en rekke symptomer hos spedbarnet, og også senere i livet. Symptomene kan blant annet være skjevhet i nakken og i ryggen, nedsatt bevegelighet i ryggen, hofteproblemer, søvnvansker og spiseforstyrrelser. For meg som har vært barnelege gjennom mange år er dette en uforståelig diagnose, og jeg har aldri møtt barn hvor nakkeproblemer kan forklare slike symptomer. I medisinsk litteratur blir KISS syndromet ikke omtalt, men manuelle terapeuter er opptatt av diagnosen og behandler barn med manuell terapi for å rette opp ubalansen. Etter min vurdering er det så mange slags symptomer som man mener kan foreligge ved KISS syndromet, at det umulig kan være en meningsfull medisinsk diagnose. Dette er tatt fra doktor online.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Tydelig at dette er noe kiropraktorene har funnet ut av og synser om. Kanskje det er dårlige tider for dem, og at de trenger flere klienter.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/bevegelsesutvikling/kiss_kidd_og_ute_imhof Her står det litt om KISS. Vet ikke helt om du fikk noe konstruktivt svar over her. Så bare at det var mye drittlsenging og konflikter.
Leandermamma Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Kjære doktor online leser!!! Tror du mitt barn får mindre vondt av at det heter kiss, tortecollis eller asymetri? Poenget er at han har sidebøy, søvnproblemer, motorisk uro, c kropp og til tider smertefulle låsninger i nakken. Fysio og manuellterapi letter på trykket, så for meg kan det være så vanskelig å forstå som dere bare ønsker så lenge han får det bedre av den hjelpen han mottar. Litt "rart" at det er en annerkjent medisinsk diagnose i mange andre land en i lille kardemommebyNorge, men norske leger vet vel best, eller hva??
Willy Wonka Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har en liten gutt med KISS.....og jeg skulle nå gitt hva som helst for at han ikke hadde det!!! Bare så det er sagt!! Nå er han blitt veldig mye bedre etter behandling hos manuell terapeut og fysioterapeut.... Men ja, om jeg kunne velge fra øverste hylle ville jeg heller valgt en forkjølelse for babyen min enn KISS...for det er smerter for dem. Prøv selv, anonym...tenk deg å ha låsninger i nakken.
Susanna Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 unnskyld! jeg var ikke klar over at denne diagnosen fantes. alltså var det fra min side ingen spøk, bare ren uvitskap! er veldig lei meg at jeg har opprørt dere!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #16 Skrevet 10. desember 2007 :-) Det kan skje den beste. Ingen kan vite alt. Du skal ha ros for at du ber om unnskyldning, hvertfall :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #17 Skrevet 10. desember 2007 ennå en kiss-mor her! Det er ikke morsomt med en unge som har "kolikk" i 5mnd, ikke vil bli kost med eller ligge på ryggen fordi det gjør vondt i nakken! Vet at mange leger bare avfeier det, her har jeg ikke engang giddet å nevne det for vår lege. Stoler faktisk mer på en spesialutdannet manuellterapeut og spesialist i barnefysioterapi når det gjelder nakken og ryggens virvler, enn en hvilken som helst allmennlege. Forresten kan jeg nevne at i tyskland er dette en anerkjent diagnose, og i usa er det flere universitetssykehus som sjekker alle unger som blir født for kiss innen en viss tid etter fødselen. Tror det er norge som henger etter her gitt:-p
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 Junior er en KISS-unge og etter et besøk hos manuell-terapeuten var han merkbart bedre. Amming, søvn og bevegeligheten hans fungerer ganske bra nå. Kom ikke å fortell meg at dette er noe som er kokt ihop av noen som vil tjene noen grunker. Hvis man tenker seg om så vil en låsning i nakken påvirke det meste! Er faktisk overrasket over at de på føden ikke nevnte noe om KISS, for junior kom ut skeiv i hode og nakke og hadde de fleste risikofaktorer inne. I så fall kunne vi fått en litt bedre start! Vi har hatt ny behandling i dag, så får vi se om det holder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå