arcade Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Lurer på om noen vet om det er noen fare knyttet til å spise hermetiske kantareller på boks?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Skal ikke påstå, men kan ikke forstå at det skal være farlig.... Hvorfor skulle det være farlig da? Har du prøvd google?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 http://matportalen.no/Saker/1127997053.61 Her, fant noe om det på matprotalen... Jeg elsker sopp, så bør vel lese denne jeg og...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 hermetiske sopper er kokt (varmebehandlet)?? og utgjør da ingen fare??
Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Man kan ikke koke bort alle ulumskheter anonym! Når det er snakk om sopp er det først og frems tungmetaller og radioaktivitet man tenker på.... Sånn har jeg mine tvil om at du klarer å koke bort det....
arcade Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 Hei igjen! Takk for svar. Jeg har lest i dag at det kan være radioaktivitet i sopp. Nå er jeg derfor blitt litt bekymret fordi jeg spiste hermetiske kantareller på boks i går...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Ikke bekymre deg! Sånne råd er ment for de som spiser sånn ting ofte. At man spiser noe som ikke er anbefalt en gang innimellom har lite å si!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå