Kirsebæra Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Skal skrive om MS, men sliter med å finne en problemstilling.... har en venninne som skriver om diabetes type 2 og hennes problem stilling er : hvilke faktorer er med å fremme diabetes type 2? Hvilke faktorer som er med å fremme diabes 2 finnes på sykehjem. ganske bra problemstilling, men hva kan jeg ha på MS oppgaven min? Er helt blank...rett og slett...
Bea80 & Gullgutten Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Så vidt jeg husker fra oppgaveskrivingen hos oss, har vi ikke lov å stille direkte spm i en problemstilling, men det praktiseres kanskje forskjellig?!! Det vi på gruppa har gjort når vi har skrevet oppgaver er å finne ut hva vi vil sentrere oppgaven om, og ut i fra det formulere en problemstilling. Ganske vanskelig spør du meg...hehe så klarer nok ikke hjelpe deg. men skumm litt igjennom stoffet du skal skrive om så kanskje det dukker opp noen tanker, og skriv ned alle idene du får underveis;) Lykke til;)
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 hvordan kan vi på sykehjemmet eller i åpen omsorg gjøre hverdagen enklere for en pas med ms? beskriv kort hvordan utviklingen av ms er?
Bea80 & Gullgutten Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Ups, hehe sjekket en gammel oppgave, vi har visst brukt spm hahahaha. Så godt husker jeg.....................
tvkrus Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 jeg "kjente" ei med ms (jeg flytta) en av de største proglemer hu hadde var at folk tokk hu for å være full. det kassta hu av butik o.l kansje det kan være en problem stilling
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Hva kan jeg som (tittelen din, eks sykepleier) bidra m for å øke livskvaliteten til en (langtkommet?) ms-pasient? Du kan jo spesifisere hvilket stadie av ms du vil skrive om da...enkelte m ms fungerer jo fint i dagliglivet, og har lite plager, mens andre igjen er lite-eller ikke fungerende... Skrive om kognitiv problematikk som følge av ms, hvor viktig d er m fysioterapi, tilrettelegging av hjelpemidler etc etc
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Kom på en ting til... Hvor mye skal du avgrense oppgaven din? Hva m å skrive om småbarnsmødre m ms? Hos ganske mange oppdages ms'en under svangerskap, el etter svangerskap...
blond Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Hva var det som inspirerte deg eller som gjorde deg nysgjerrig på MS? Da du la inn forrige innlegg om denne oppgaven din spurte jeg deg hva som lå til grunn for at valget stod mellom MS og diabetes. Bruk svaret du ga til å jobbe deg fram til en problemstilling. Ikke heng deg opp i at det skal bli en problemstilling, men vekk nysgjerrigheten din, vær undrende. Da har du større sjanse til å finne en problemstilling og å holde gløden gjennom hele oppgaven, samt å engasjere leseren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå