mamma til s@lma Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Mitt første barn har nettopp fylt 2 mnd, og det er en liten mulighet at jeg er gravid igjen.. HVIS det viser seg til å stemme..ett barn til er egentlig ikke problem, vi har uansett planlagt å ha 3, men ikke SÅ tett. Fortsatt lærer meg å være mamma, og har myyye igjen.. Men økonomien er et problem i så fall. Har jeg rett på foreldrepenger hvis jeg er ferdig med barselpermisjon september neste år, og føder neste barn omtrent på samme tid ? Har fast jobb , men tror man må kanskje jobbe opp rett til å få foreldrepenger for hver gang ? Er det noen som vet ?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Foreldrepenger regnes som lønn og gir rett til nye foreldrepenger ved tette barn. Jeg mener å ha lest her inne at man da IKKE får 80% av 80% andre gang, men at man får 80% av den normale lønnen også ved andre barnet, selv om man ikke har vært tilbake i jobb i mellomtiden, men det siste her må du sjekke med NAV, for det er jeg ikke helt sikker på.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Så lenge du har foreldrepenger nå så går de ut fra det du får fra nav i mnd nå. Blir regnet som lønn. Hvertfall det jeg har hørt. Men ring nav du så får du vite det for sikkert:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 tror du har krav på foreldre penger ja,men grunnlaget er etter det du tar ut nå. 80% lønn nå gir mindre neste gang
mamma til s@lma Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2007 Takk for svarene Det var godt å høre. Håper ikke de regner ut 80 % av de 80% som jeg får nå, for det er allerede lite , og om jeg skulle klare meg med 10.000 kr og to små i tillegg, mens pappaen er på attføring og får 13.000 i måned, ja, det ser ikke så bra ut. Skal ikke ta sørgene på forskudd, vet jo ikke ennå om jeg er gravid en gang, men har nevnt det for manen min og han sa at i så fall skal vi ha to tette barn. Får bare vente å se, skulle få mensen om noen dager , men vet jo ikke hvor lang syklusen er etter fødsel. Men det er lettelse, bedre 80 % av 80 % enn ingenting.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 tror de regner 80% av 80% ja.:-( men det er jo bedre enn ingenting
En liten mamma Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Det er feil det som de andre sier! Foreldrepengene i neste permisjon regnes ut fra samme grunnlaget som den permisjonen du er i nå. Du vil dermed få like mye utbetalt i neste permisjon som du gjør i denne, selv om du nå har 80% av full lønn! Dette er garantert riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå