>>>>>>m<<<<<< Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Hvor mange faddere er vanlig å ha?
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2007 Vi tenkte på 2, vi, men etter nærmere diskusjon lurer vi på å ha 3 også ha de samme fadderne på begge to. Vi skal nemelig ha dobbel-dåp, for min sønn i fra før er ikke døpt. Tror dere dette går an? Er ikke vant til denne tradisjonen, jeg, så jeg vet fryktelig lite, hehe
inakvad Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Mellom 2 og 6 - det er det du kan ha i følge kirken
Kahbean Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Virker som det er vanlig med alt fra 2 til 6. Minst 2 av dem MÅ være medlem av Den Norske Kirken men resten kan være hvem som helst.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Da jeg dåpte jenta mi hadde jeg fire faddere,da jeg skulle velsigne sønnen min,så hadde jeg tenkt på fire faddere,synes i bunn og grunn dette er nok ,men så ble det fem da. Det er som de andre sier at mellom 2-6 er det som er vanlig. Til deg som lurte på om du kunne døpe begge barna og ha liker faddere på dem,jeg ser ikke noe som skal tilsi at noe av det du sier,ikke skal gå ann.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. desember 2007 Når man har 4 faddere eller mer er det da vanlig å ha par? Altså hvis jeg velger min søster er det da vanlig å ta med mannen hennes også eller er det flere av dere som bare har fire forskjellige folk?
Erisa* Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Vi velger et par og to enkeltpersoner. Vurderer om vi vil ha flere faddere, men akkurat nå har vi landet på fire for en stund i alle fall. Det som er litt dumt, er å velge for eksempel en søster og kjæresten hennes, i tilfelle de gjør det slutt... Når de er gifte eller i alle fall samboere blir det en annen sak:) Mannen min er fadder til det eldste tantebarnet mitt, og så er vi begge to fadre til lillebroren hennes. Det er jo på mange måter fint å spør begge to hvis man kjenner begge, men i noen tilfeller kjenner du bare den ene i paret, den andre møter du sjelden, og da føles det litt unaturlig..
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Vi brukte kun to på førstemann. Mulig det blir tre på neste... En fra hans familie og en fra min.
Hvitkløver2020 Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Vi hadde 5 faddere til vår lillegutt(stor familie) =) Vi kommer nok til å ha 4-5 faddere til neste også! Max 6 faddere i kirken.. De kan ikke vere medlem av et annet trossamfunn..
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2007 Det er det vi veksler litt frem og tilbake om og, for vi har tenkt at begge søstrene våre (ei fra min side, ei fra hans) skal være faddere. Søstere hans har vært gift i mange år, men vi har lite med mannen og gjøre, så vi syntes det ikke er naturlig -mens samboeren til søsteren min er en god kompis av samboeren min, men er ganske "ny", hehe. Blir nok bare søsterene våres...ja, også tanten min som er "alles" tante og et herlig menneske:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå