Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Hvordan skal man vite at ting er galt(?) At ting er på gang(?) Vanlig magevondt(?) Mageknipe(?) Har vært litt uggen de siste dagene, lite matlyst, sterk kløe, litt mageknipe... Og 1 min med forderdelig vondt i lysken, venstre side! Det er jo for tidlig til at noe skal skje... er i uke 32 men hvordan skal man vite at det er vanlig mageknipe eller noe galt... Man blir jo bekymret for den minste ting!! Er slik at jeg ikke klarer å ringe føden i tide og utide heller... hvis jeg skulle ringt hver gang jeg ble bekymret, så ville d vært hver uke!! Hvis noe skulla være galt der inne... vil man få veldig vondt da??
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Hmm, hvordan vite hva, ville jeg så nær sagt...? Om noe er galt? Om det er fødsel på gang? Altså, det siste er lettest. Man er liksom ikke i tvil når riene setter inn, det er en helt annen følelse enn kynnere. Mye, mye sterkere. Så det er nok ikke noe å bekymre seg om. Å vite at ikke noe er galt, er vanskeligere. Det viktigste er kanskje at du kjenner babyen sparke hver dag- det viser at den har det bra. Ellers er det mange rare vondter man får på slutten av svangerskapet, som ikke betyr noe som helst. Prøv å ta det med ro. Vanskelig, jeg vet;-)
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Hvis du har en dårlig følelse på at noe er galt så ring føden. Å gå å bekymre seg er nesten like ille for både deg og babyen. Var beskjeden jeg fikk av legen min i første svangerskap. Men husker selv at når man runder de 30 ukene så begynner babyen å legge mer på seg, da strekker ligamentene seg (tror det var det de heter) de som holder livmora på plass. Og da får man mye smerter og "sting". I hvertfall jeg fikk det. Det er lettere å få mageknip for siden magen blir større blir det vanskeligere for tarmen og fungere som før. Så man kan bli veldig reg i magen, som kan gi mye mageknip og forstoppelse... Får å vite om fødselen er i gang vet ikke jeg (har kun hatt ks) men i følge mine venner etc så merker man det.. Blod i trusa, vannavgang etc.
sydilla Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 ikke for å skremme noen altså. men jeg ligger her med riedempende drypp og forkortet livmorhals i uke 31. skulle jeg venta med å kontakte føden til jeg hadde så sterke smerter at je "ikke kunne ta feil" hadde dette gått helt galt. regelmessige sammentrekninger, at magen blir hard, ikke nøvendigvis på sekundet, kan være et like sikkert tegn på at noe skjer som sterke smerter. jeg har kjent tydelig at jeg har hatt kynnere, men det har ikke vært spes smertefullt. slik var det sist jeg fødte også... men det kjennes som murrende hodepine bare at det sitter nederst i magen evnt i mage og eller rygg... jeg var veldig usikker på om jeg skulle kontakte føden på lørdag, er VELDIG glad jeg gjorde det. bedre å mase på dem enn å føde fortidlig uten at de har fått satt lungemodningssprøyter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå