Gå til innhold

hjelp:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp kjøpt meg babymonitor foe å høre hjerte til babyen her hjemme,meeeeeeeen jeg finner ikke hjerte lyden :(:(:(er 15 uker i dag:)

Er det noen som har erfaring med sånne monitorer???eller kan det være at dete r for tidlig å høre noe `????er sååå redd jeg:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger nok ikke å bekymre deg! Jeg var hos legen min forrige uke, og hun fant ikke hjertelyden med sin, og jeg er 21 uker!! Jeg dro rett på sykehuset til "hasteultralyd", men alt viste seg å være i orden!

Kanskje du bør la den ligge noen uker, men ta deg en tur til jordmor/legen så du slipper å bekymre deg!!

God klem til deg, vet hvodan du har det!!

Skrevet

15 uker er tidlig, såvidt jeg vet helt vanlig å ikke høre noen hjertelyd så tidlig.

Har ikke kjøpt sånn monitor jeg, nettopp fordi at du bare risikerer å skremme deg selv uten grunn. Det er gjerne sånn at det er en årsak til at det er meningen at helsepersonell først og fremst skal bruke de apparatene. Jeg hadde i alle fall ikke prøvd å høre noen hjertelyd før legen hadde funnet den, så jeg visste at det ikke var for tidlig. Du kan jo dessuten også ha foranliggende morkake, som vel også såvidt jeg husker kan bidra til at det er vanskelig å høre.

Synes ikke det var noen god idé å kjøpe en sånn å prøve på seg selv i det minste før lege eller jordmor har hørt lyden. Slapp av, dette trenger på ingen som helst måte bety at noe er galt.

Skrevet

dette er grunnen til ar jordmora ikke ambefaler oss å kjøpe en sann. vist man ikke finner hjertelyden,blir man bare mer bekjymret. d er ingenting galt! du har bare ikke de kunnskapene du trenger til å kunne høre de. barnet er fortsatt lite,å d kan ligge på en slik måte at du ikke finner hjertelyden. ha tolmodihet så finner du d nok:)

Skrevet

Hei!

Hvilken er det du har kjøpt? Har du kjøpt den som er bare en forsterker? Jeg kjøpte min fra www.mammaogmeg.no og jeg fant ikke en dritt før i forrige uke og jeg er 32 uker på vei... Eller er det en doppler? Er vanskelig å finne i starten.. Husk at når du er 15 uker og kanskje førstegangs (??) så er livmoren din såvidt tittet opp av bekkenet og det er vanskelig.. Let ca 7-10 cm nedenfor navlen,start på høyre side og ta det rooolig.. Så kanskje det kommer noe! :)

Skrevet

hei! ja jeg kjøpte den fra samme sted som deg og det er sånn med forsterker:) men jeg tror kansje det er litt for tidlig....men man blir bare så nervøs selv om det er mitt 4 barn .Har vært hos jordmor for noen uker tilbake og hun hørte hjertelyden så vidt med sin doppler .

så jeg for bare vente en stund så prøve igjen:)

kjempe takk for svar:):):)

Skrevet

Jeg syns jeg leste at man ikke kunne høre noe før i uke 18-20 med en sånn som dere har kjøpt.

En doppler som jordmor har, kan man høre fosterlyden tidlig(fra ca uke 11-15 et sted), men den virker på samme måte som et ultralydapparat, og tar inn hjertelyden mye lettere enn de dere har kjøpt..

Derfor skal dere ikke bekymre dere, det er normalt at dere ikke får inn hjertelyden enda. Vent noen uker til.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...