Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Hvilken type salt brukte du? Vanlig kjøkkensalt, havsalt, eller spesialsalt for oppvaskmaskin? Om du brukte spesialsalt, hvor kjøpte du det?
Lillesmil:D Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 du får kjøpt det i matbutikker f.eks.. jeg har hvertfall ikke brukt noe som er laget spesielt til oppvaskmaskinen..
fjollefrua Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 brukt grovt havsalt... men er strengt talt ikke nødvendig med mindre du har mye kalk i vannet ditt der du bor. Eller hvis du har eget brønnvann. Maskinene blir produsert i land hvor dette er vanlig, og det står derfor i bruksanvisningene at man skal bruke salt. Ring vannverket og spør om verdiene der du bor.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2007 Nei.. Jeg har ikke hatt behov for det før, men nå har maskinen min begynt å mase etter salt, og nekter å gå... Så tenkte jeg skulle prøve med salt før jeg ringer til en repratør.... Litt billigere om det fungerer med salt..... =)
bullebull&gullegull Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Jeg kjøpte spesialsalt på elkjøp. kostet vel 70 kroner for ei flaske. men hun sa at den kom til å holde i mange år siden det egentlig ikke er nødvendig å bruke salt på maskiner i norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå