Gå til innhold

svangerskaps kløe????

å tenk jeg skal få en bebi til

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått røde små prikker på over kroppen, klør som en gal... er det noe å gjøre med slik? og er det svangerskapskløe? noen flere en meg som har det sånn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kjenner meg igjen. Venter nummer to og var aldri plaget med kløe eller utslett forrige gang. Nå har jeg fått røde utslett og klør, først og fremst på leggene men også litt på låt og mage. Klødde noe forferdelig og ble rødt og irritert hvis jeg smurte med fuktighetskrem (trolig pga. parfyme).

Har smurt med Eurax krem i noen dager og det ser ut til å hjelpe - kløen er nesten borte og prikkene er det færre av. Så det er kanskje verdt å prøve hvis du ikke har prøvd allerede.

Skrevet

åå takk skal prøve. nei jeg var heller ikke plaget med dette i forrige svangerskap. men det er helst på ryggen og der får jeg ikke klødd, så holder jo på å bli gal:) hehe

Skrevet

Vil bare si at man ikke vet sikkert om Eurax er skadelig eller ikke for barnet, så greit å begrense bruken av den iallefall

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier er heller ikke tilstrekkelige til å utrede ev. reproduksjonstoksiske effekter. Krotamiton skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Det er ukjent om krotamiton går over. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Krotamiton bør ikke brukes under amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...