Gå til innhold

Alle sier at rier er "sterke menstruasjonssmerter" men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er egentlig menstruasjonssmerter?.For mange førstegangsfødende som ikke har peiling og IKKE har hatt menstruasjonssmerter noe særlig før vet jo ikke hva det innebærer...

Er det sterke luftsmerter dere tenker på??

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Det er smerter som følge av at livmora trekker seg sammen. Det samme gjør den når den skal syve ut mensenblodet, så derfor er det samme smerte. Tro meg, du skjønner når fødselen er i gang. Det gjør vondt i mage, rygg og noen ganger lår.

Skrevet

Menssmerter minner ikke idet heletatt om luftsmerter.

har du ikke hatt noe menssmerter overhodet?

Det blir jo nesten som å beskrive smerten for en mann da..

Det er smerter nederst i magen, gjerne på sidene, det verker, brenner ulmer.. Nei vet ikke helt hvordan beskrive det.

Men dår du får rier så tar du umulig feil.

Kanskje er det noen andre som er flinkere til å beskrive det?

Skrevet

Vil heller si mer magesjau-vondt enn luftsmerter da, hvis man ikke veit hvordan mensensmerter kjennes ut...

Andre som kan si seg enig der eller?

Mine rier var i gang på natta, ble vekt av dem, og trodde jeg hadde skikkelig diare-mage... Men det viste seg å være rier:)

Skrevet

På besøk her jeg :-) synes det er trivelig inne på 3 termin!

Svigermor mente også at det var som sterke menssmerter, og hun har hatt vonde! Jeg har selv besvimt to ganger på grunn av menssmertene, så jeg har rett og slett blitt redd for å besvime under fødselen.. Går det an? Eller er kroppen så full av adrenalin da at hjernen holder seg våken? Mine smerter har på det verste vært som å få livmoren bokstavelig talt vridd, med harde hender. Eller som å få en drill i magen. Dette høres helt groteskt ut :-D... Har hatt vondt både i magen og ryggen når dette har stått på. Er det noe sånt å føde??Er ny på det.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Ja, kan være enig at det kan minne litt om magesjau.. Jeg har opplevd å kaste opp endel av menssmertene, og fått diarè... Jeg kastet opp som en gal under fødselen også :)

Skrevet

Sånn som eg har opplevd menssmerter, e at d sjennes ut som om d e ein stor stein i magen som e ekstremt tung og brennenes! d presse skikkelig!

Skrevet

jeg ahr ikke født ennå, men jeg vet hvordan sterke menssmerter føles. vært veldig plaget med det. jeg vil si det skjennes ut som to jernrør/jernstenger som blir presset igjennom magen, gjennom egglederene og ut i korsryggen. og rørene/stengene blir dratt fram og tilbake. litt grotesk, men det er sånn jeg bestandig har beskrevet det:)

Skrevet

Jøss..Jeg har hatt menssmerter men ikke så voldsomt som dere beskriver det,hehe...

Her har det kjent ut som murringer,litt brenninger og trykk i underlivet.Thats it...

Skrevet

Kjennes ut som et enormt trykk nederst i magen, over skambenet, så vil ikke sammenligne det med andre magesmerter som oftest er lengre opp. Kan kjennes ut som en stor stein som presser på.

Stikkende/brennende smerte i korsryggen.

Skrevet

Jeg slet lenge med jævlige menssmerter.. Måtte ligge hjemme i flere dager hver måned, fordi jeg hadde så vondt at jeg kastet opp, fikk diare og svimte av - akkurat som noen over her beskriver. Jeg er førstegangs, og aner ikke hvordan rier kjennes ut, men har hele tiden innbilt meg at smertene ligner de menssmertene jeg hadde før - bare sannsynligvis enda vondere. Jeg håper nesten det er sånn det kjennes ut, for det føles litt trygt også, at det er en smerte jeg "kjenner" fra før av..hehh.. høres kanskje rart ut, men.. :)

Skrevet

Mine menssmerter arter seg mest i ryggen, og det var der jeg hadde mest vondt under födsel. Kraftig verking vil jeg beskrive det som. For meg hjalp det å bevege meg og å få massasje.

Under selve pressriene arter smerten seg litt annerledes. Her var det verst når hodet stoppet midt i åpningen og sto og stanget på vente av neste ri. Da fölte jeg at jeg skulle deles på midten...i det jeg trodde jeg skulle dö, var jenta ute og alle smerter borte :-)

Skrevet

ikke for å skremme noen altså. men jeg ligger her med riedempende drypp og forkortet livmorhals i uke 31. skulle jeg venta med å kontakte føden til jeg hadde så sterke smerter at je "ikke kunne ta feil" hadde dette gått helt galt.

regelmessighet, ikke nøvendigvis på sekundet, kan være et like sikkert tegn på at noe skjer som sterke smerter. jeg har kjent tydelig at jeg har hatt kynnere, men det har ikke vært spes smertefullt. slik var det sist jeg fødte også...

men det kjennes som murrende hodepine bare at det sitter nederst i magen evnt i mage og eller rygg...

Skrevet

Dette var veldig nyttig informasjon. Har aldri hatt noen særlig menssmerter jeg heller.

Skrevet

Synes det kjennes ut som noen tar tak i livmora mi og vriiiiir om.

Åh, nå gruer jeg meg til å få tilbake mensen....

Skrevet

Mine menssmerter kjennes ut som om noen trykker/vrir på livmora. Rier er liknende, bare 100 ganger verre. Når jeg hadde det som verst med riene, tenkte jeg at det kjentes ut som om jeg hadde en krok i hvert "smilehull", og at det sto to elefanter og dro i hver sin av disse krokene.. hehe... litt teit forklaring, men det var var akkurat sånn jeg følte det var :P Akkurat som om korsryggen skulle deles i to... sa til meg selv at jeg aldri skulle gjennom det en gang til, men jammen sitter jeg her et år seinere med stor mage, og gleder meg faktisk til fødselen;)

Skrevet

Jeg pleier å si til mannen min at det kjennes ut som noen "river ut eggstokkene" mine når jeg har sterke mensensmerter! :-) skikkelig brennende smerte nederst i magen...kan liksom ikke forklare det annerledes. men jeg synes ikke det kjentes sånn ut når riene kom. jeg følte bare et enormt press nedover hele tiden, det synes jeg var det verste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...