Mido Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Hvordan er reglene for det igjen? Har ei venninne som har en på et halvt år, og ønsker to tette. Men hun tror hun må jobbe litt først for å pparbeide seg permisjon. Hun har ikke fast jobb, men det har vel ingenting å si. Er det ikke et visst tidsperiode, hviss man får to barn innenfor, så blir den 2. permisjonsperioden sett ut i fra hva du jobbet før 1. permisjon...?? Noen som skjønte spørsmålet mitt??
Nye sprell Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Forå ha rett på fødselspenger må en ha hatt inntekt 6 av de siste 10 månedene før en går ut i permisjon. Fødselspenger regnes i denne sammenheng som inntekt, dvs at hvis det går mindre enn 4 måneder fra første fødselspengeperiode slutter til den neste begynner, trenger en ikke å ha annen inntekt i mellomtiden. I den forbindelse er det viktig å huske at en kan starte fødselspengeperioden (permisjonen) inntil 12 uker før UL-termin. Da vil den bli tilsvarende kortere etter termin, men i sum får en jo like mye utbetalt. Dere finner mer om dette på www.nav.no
Eilie, med 3 små:) Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Jeg fikk to tette. De regner permisjonspengene som lønn. Har du hatt 80 % lønn på dn første og skal ha et år permisjon på neste mister du ennå litt. Men så kommer jo kontantstøtten inn..
Mamma til snart 4 Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 hvordan er det når man er student da, eller jeg er ikke nå, men var får nå penger av lånekassen, men si at jeg vil beg å prøve igjen i april/mail da er littlå 6-7 mnd, hvordan fungerer det da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå