Gå til innhold

Hva skal til for at far får foreldreretten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har to jenter fra tidligere og pga store samarbeidsproblemer med x`en vurderer han nå å prøve og få hovedomsorgen for barna. Ungene er 11 og 3 år og har begge bodd sammen med han tidligere, minste jenta har han ganske ofte slik det er nå (en uke i slengen ca hver 3. uke).

Hvordan tror dere han ligger an med tanke på følgende fakta:

- Moren nekter å snakke med han, svarer ikke telefon, heller ikke mail

- All kommunikasjon går derfor gjennom jenta på 11 år

- Hun saboterer samværsavtalen de har satt opp sammen, gjør krav på barna i alle høytider (+ hyggelige dager som 17.mai og st.hans osv), selv han egentlig skal ha dem da.

- Moren bruker eldstejenta som barnevakt, både ettermiddagstid og på nettene i helgene når hun skal ut å feste (til tidlig neste morgen)

- Moren sender ikke med klær og utstyr barna trenger

- Moren forteller barna ALT om forholdet mellom moren og faren. Både ting som er sant (økonomiske ting) og ting som ikke er sant. Gjør alt for å sette faren i et dårlig lys hos barna.

- Faren bor fortsatt på deres opprinnelige hjemsted, hvor de har all sin familie. Hun flyttet med barna til en annen by.

Må vurdere om det er noen vits å bruke penger på advokat og evt. rettssak.

Håper noen av dere har vært i en lignende situasjon, enten på ene eller andre siden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm... vanskelig sak. tror jeg ville bestilt en time på komunens fri rettshjelps opplegg og spurt, så får du litt mer konkret svar en her.

men jeg vet det går ann at en dom gir mor dagbøter for vær gang samvær ikke overholdes i ekstreme tvistsaker. det hadde kansje hjulpet noe(?). det er fryktlig vansklig når 1 forelder nekter og sammarbeide :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...