Gå til innhold

Penicillinkur(ang. barnehage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter begynte med penicillin i dag p.g.a. en luftveisinfeksjon. Må hun være hjemme fra barnehagen hele kuren, eller kan hun dra når hun begynner å føle seg bedre? Hun gleder seg så til luciafeiring på torsdag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på 3 år går på pencelin. Men skal prøve i bhg i morgen. Han begynte på torsdag med medisin og har ikke hatt feber på mange dager nå. Hoster litt,men ellers i form. Han hadde begynnene lungebetennelse.

Skrevet

Vi er akkurat ferdig med en penicillin-kur. Beskjeden vi fikk fra legen var at når han var feberfri, så kunne han være hjemme en dag etter det, og så gå i barnehage hvis allmenntilstanden virket bra.

Ikke noe problem å gå i barnehage mens man er på penicillin så lenge formen er bra. De fleste kurer strekker seg over 7-10 dager, og de er jo stort sett bra igjen før kuren er ferdig. For vår del ble det barnehage når det var 3 dager igjen av kuren.

Jeg ville tatt henne i barnehage hvis hun var feberfri og har god allmenntilstand. Ingen regel som sier at de må være hjemme kuren ut.

Skrevet

Tusen takk! Da får vi se det an hvor mange dager hun trenger på å komme seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...