Groosalugg Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Min datter begynte med penicillin i dag p.g.a. en luftveisinfeksjon. Må hun være hjemme fra barnehagen hele kuren, eller kan hun dra når hun begynner å føle seg bedre? Hun gleder seg så til luciafeiring på torsdag..
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Min gutt på 3 år går på pencelin. Men skal prøve i bhg i morgen. Han begynte på torsdag med medisin og har ikke hatt feber på mange dager nå. Hoster litt,men ellers i form. Han hadde begynnene lungebetennelse.
pinpina Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Vi er akkurat ferdig med en penicillin-kur. Beskjeden vi fikk fra legen var at når han var feberfri, så kunne han være hjemme en dag etter det, og så gå i barnehage hvis allmenntilstanden virket bra. Ikke noe problem å gå i barnehage mens man er på penicillin så lenge formen er bra. De fleste kurer strekker seg over 7-10 dager, og de er jo stort sett bra igjen før kuren er ferdig. For vår del ble det barnehage når det var 3 dager igjen av kuren. Jeg ville tatt henne i barnehage hvis hun var feberfri og har god allmenntilstand. Ingen regel som sier at de må være hjemme kuren ut.
Groosalugg Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2007 Tusen takk! Da får vi se det an hvor mange dager hun trenger på å komme seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå