Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 -Syntes det var helt ok å røyke både vanlig røyk og hasj mens hun ammer. -Hadde barnevakt 1 døgn når babyen var 1 uke gammel fordi hun skulle feste. Barnevakten var hennes mor som er alkoholiker. -Begynte med mme etter 2 uker, for helsestasjonen anbefalte at hun ikke drakk alkohol mens hun ammet. -Begynte å gi babyen vanlig lettmelk når h'n var 4 mnd gammel, for det var så dyrt med mme. -Synes det er greit å ha barnevakt hver helg nå når babyen har blitt 6 mnd. (barnevakten er fortsatt hennes alkoholiker mor) Jeg har fryktelig lyst å sende bekymringsmelding til barnevernet, men får hun da vite hvem som har gjort det???
Inga Bling Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Hvorfor tør du ikke stå for det da? Dersom du mener det tjener ungen ? Er det viktigere for deg at dette mennesket er fortsatt din venn?
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Hvorfor har du ikke gjort noe før nå da? Så uansvarlig du er. Nei, enten får du ta ansvar, eller så får du holde kjeft.
Gjest -<<- Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Nei, hun får ikke nødvendigvis vite hvem som har sendt bekymringsmeldingen. Du kan ringe eller skrive til barnevernet anonymt. Det er ønskelig at du oppgir personalia, men ingen tvang. Barnevernet er uansett pliktige til å undersøke alle bekymringsmeldinger hvor det er "rimelig grunn" til å anta at det kan foreligge forhold som bør sjekkes. Om du velger å ikke være anonym men ber om ikke å bli identifisert, vil din identitet holdes hemmelig så lenge det ikke kommer til rettssak om omsorgen og det er behov for ditt vitneprov der.
L.P.R Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Helt enig JuleGrisen, hadde aldri i livet klart og sitte o se på det der...
Gjest LindeOgWill Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Herregud, send en bekymringsmelding! Du trenger ikke oppgi navn.
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Hvis jeg var deg hadde jeg gitt blanke i om hun fikk vite det eller ikke. Det viktigste er at dette lille barnet får det bedre, så jeg jeg hadde ringt med en gang.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 er det ikke normalt å gi lettmelk til ungen da? trenger da ikke å rope etter barnevernet:-) Rene hylekoret som melder seg på med en gang ei sursklie nevner noe om hasj og alkohol:-)
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 så da meldte du deg straks inn i hylekoret, Yppert...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Ungene mine fikk bare vann og dårlig morsmelkerstatning lett ispedd skummetmelk!!! helst var datoen gått ut også da melka ble solgt til halv pris på nærmeste coop:-)
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #12 Skrevet 9. desember 2007 Send bekymringsmelding. Det ville jeg ha gjort.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 9. desember 2007 #13 Skrevet 9. desember 2007 Vet du hva? Jeg tror barna dine får fra øverste hylle både når det gjelder lett-melk og omsorg, Yppert. Tilbake til hovedinnlegget: Du kan snakke med barnevernet, og få lufta bekymringene dine. Du kan sende brev (anonymt), eller ringe. Du kan be om at navnet ditt blir anonymisert, selv om bv vet hvem de forholder seg til. Steget videre etter dette (feks. rettsak), blir du muligens oppnevnt som vitne av bv (hvis de trenger deg som vitne for å føre saken), da blir du ikke lenger unntatt offentligheten. Likevel, det er vel en sjangse å ta så lenge dette omhandler et lite barns ve og vel. Du kommer til å være evig takknemlig for at du tok den bekymrede tlf til barnevernet.....tenk først og fremst på barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå