Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jenta min blir altså 2 år snart. Hun sover i grindseng, og har sldrig vert en klatremus. Hun er langt langt unna å greie å komme seg ut selv. Hun ligger i ro, har aldrig sett en for eller en hand ut igjennom sprinklene. Hun sover og har det bra i grindsenga. Men jeg har inntrykka av at de flese 2 åringer sover i "stor jente/gutt seng",,,,,,,,, Burde jeg?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Datteren vår på 2 år sover fremdeles i sprinkelseng, og skal fortsette med det til hun beynner å klatre ut eller evt sengen blir for liten.
Oransj Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Min datter blir to 18 des, og er ei lita klatremus. Hopper ut av senga støtt. Vurderer sterkt å kjøpe "storjenteseng" før hun slår seg skikkelig...
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Bruker fortsatt sprinkelseng vi, hun blir 3 i februar.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 jenta vår blir 2 år 5 januar. hun er ingen klatremus. jeg kommer til å fortsette med å bruke sprinkelseng til hun blir for stor for senga. kan tenke meg hun kommet til å klatre mye ut av annen vanlig seng. i min krets er det mest vanlig med sprinkelseng i den alderen. men her inne på nettet er det mer blandet tror jeg...men hver og en for vel bestemme det selv
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Junior her i huset blir 3 i februar.. Vi ha akkurat byttet ut sprinkel senga med vanlig seng. Ikke fordi han klatre ut, men han begynte å bli lang til senga.. Han vi hatt en litt lengre seng,hadde han sikkert sovet der enda... Han stor trivdes i sprinkelsenga si...
scoobidoo Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Sønnen min begynte med vanlig seng da ha var 18 mnd. Jeg syns det ble mye enklere, vi slapp å gå å hente ham når han våknet, kunne bare gå ut av senga selv. :-)
Fivino Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Hei hei Vi begynte med seng til lillemann ca 3 - 4 mnd før 2 års dagen - dette var rett og slett fordi vi ventet nr 2 som måtte ha sengen snart. Vi satte en stor seng inn på rommet hans som vekte stor interesse- de første dagene hoppet han opp og ville ligge der- og de fikk han, men han hoppet så klart ut av sengen - så da sa vi at hvis han hopper ut av sengen ble det lille sengen igjen. ( begge sengene stod på rommet hans hele tiden ) Da ble det noen dager med sprinkel seng igjen før han på ny ville prøve den store sengen. han hoppet ut og over i sprinkel sengen bar det- så neste natt da hoppet han ikke ut av sengen..... Moralen er - forklar barnet at hopper han ut må han over i lillesenga - og vær konsekvent uansett om han gråter - jeg lover det går lettere da !
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Vår er en mnd yngre enn din, og hun sover i stor seng, og har vel gjort det i 2 mnd ca. Eneste grunnen til at vi prøvde stor seng var at hun skal bli storesøster i februar, så vi prøvde for å se om det gikk greit, eller om vi evt måtte kjøpe ekstra grindseng. Men det gikk helt fint.Hun kommer inn av og til om natten, men det er stort sett greit å bare følge henne tilbake, så godtar hun det. Hun får sove med oss helt på morgenkvisten, det synes jeg er bare koselig:-) Men, som sagt, hadde ikke vi skulle ha en til, så hadde hun nok sovet i grindsengen mye lenger.
Gjest poda Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 Vår jente fyller 3 år om ca 3 mndr., men bruker fortsatt sprinkelsengen. Den er slik at man kan ta bort 2 sprinkler, og da er det lett for henne og gå inn og ut av sengen selv, uten å klatre. Imidlertid så begynner nok sengen å bli litt i korteste laget snart, og vi har ny stor seng stående klar. Hun skal få ny seng så fort jeg får pusset opp ferdig nytt jenterom til henne - er igang men ting tar tid ;-). Tenker det blir rundt 3-års dagen hennes hun vil bytte over.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 Jeg tror mange flytter tidlig over i annen seng pga småsøsken på vei som skal arve sengen. Vi gadd ikke kjøpe en sprinkelseng til, og ville ha storesøster ut av sprinkelsengen så tidlig at hun ikke lenger hadde noe forhold til den da babyen kom. Vår var aldri noen klatremus mens hun lå i sprinkelsengen, og nå i stor seng klatrer hun heller aldri ut alene (etter 6 mnd i sengen)! Hun kan det helt fint, og gjør det når vi kommer inn til henne, men hun går ikke ut av den alene om natten eller om morgenen.
tre små... Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 byttet 2 månder før ho var 2 år.. jenta mi var som din.. sov rolig. og ingen klatremus.. men syns det var stoor stas men ny stor(junior) seng.. falt heller ikke ut av senga så ikke noe problem med det:) men du trenger ikke bytte enda.. mange venter til de er nærmere 3 år.. jeg syns også det var lettvindt at ho kunne gå ut av senga selv.. pluss jeg savnet litt å kunne sitte på sengekanten eller ligge ved siden av ho og lese for ho..
Pysa Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 Skjønner at min første var tidlig ute, han klatret/falt ut da han var 15 mnd. det gikk fint å bytte til stor seng da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå