Gå til innhold

Hvilke kluter til hva? Og hvor mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken kluter skal man bruke til hva og hva anbefaler dere?

Jeg har kjøpt inn 6 stk. store gaskluter 50x40 til å ha under hodet til babyen i sengen og i vuggen.

I tillegg har jeg kjøpt gaskluter og frottèkluter fra Princess.

Hvilke kluter bør jeg bruke til hva???

Og hvor mange trenger jeg av hver?

Takker for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finner du ut! Tror ingen av mine venninner med barn gjør det på samme måte.

Vi hadde gaskluter som gulpekluter og frottekluter som vaskekluter de første månedene, og så kjøpte vi nye vaske-ansiktet-kluter når han begynte med fast føde.

Tror mitt beste råd til førstegangsfødende er å i hvertfall ha en del kluter i hus, og det har du jo. Og så ser du an hva akkurat dere trenger i forhold til hvor mye babyen gulper og hvor ofte dere vasker og alle sånne forhold som jo ikke er like fra familie til familie.

Skrevet

Jeg har store flanellskluter til å ha under hodet til babyen i seng og vogn. De klarer jeg meg med 3-4 stk. av

Har og litt sånne store gaskluter som jeg skal bruke til gulpekluter, men tror ikke jeg trenger så mange av de med mindre jeg får en storgulper. Med hun eldste hadde jeg min. 20 stk. Men hun gulpet mengder hele tiden. Så klarer meg med ett par stk. til og begynne med og så kjøper jeg heller flere.

I tilegg har jeg kjøpt sånne myke små gaskluter til å bruke som vaskeklut og evt. gulpeklut. De kjøper jeg endel av.. 10-15 stk. iallefall.

Skrevet

er jo greit å har noen myke kluter med to ulike farger rundt klutene,en feks

rosa til å vaske ansiktet og en til stompen,evnt blå,evnt 5 av hver,slik at de brukes på rette plasser.nyføte beibiser har næmlig en del barne bek som kommer de første dagene,det er beibi bæsj,og når melk og amming er i gang blir avføringen gul og bløt,men bruk ikke våtservietter på beibi hud men kjøp tørre engangs kluter som man kun vrir i lunka vann og vasker med o hiver etterpå,har feks en stoooooor pakke (euroshopper) på rimi og då har du lenge.våtservietter på bebihud er ikke bra,og dyrerer en tørre

Skrevet

vi hadde gaskluter til gulpekluter, bomullslaken på stellebordet. Vaskekluter med to forskjelleige farger en til rumpa og en til kropp og ansikt.. Tisselaken i sengen... tja.. kommer ikke på noe mer jeg...

Skrevet

Jeg har vel ca 10 store gaskluter til gutten min, som vi brukte som gulpekluter. Og så har jeg vel ca 30-40 stk av de tynne klutene, som vi bruker til stell (vaskeklut størrelse - kjøpt inn på spar kjøp).

Vasker alt på kokevask, og de tåler det kjempebra. Og billige er de. Tror det var 3 stk for 10,-

Spiller ingen rolle hvike du bruker til hva, så lenge du koker dem. Da er de reine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...