Gå til innhold

Hvilke kluter til hva? Og hvor mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken kluter skal man bruke til hva og hva anbefaler dere?

Jeg har kjøpt inn 6 stk. store gaskluter 50x40 til å ha under hodet til babyen i sengen og i vuggen.

I tillegg har jeg kjøpt gaskluter og frottèkluter fra Princess.

Hvilke kluter bør jeg bruke til hva???

Og hvor mange trenger jeg av hver?

Takker for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, er ikke sikker på hvor mange vaskekluter jeg har kjøpt...

Lurer på om jeg har 5 pakker av hver farge eller noe. Har kjøpt på Princess, de med farget søm rundt. 30kr for 3-pakning tror jeg.

Vet ikke om det er for få eller for mange, men det er jo bare å supplere etterhvert det da.

Skal ha 1 farge til ansikt og kropp, og 1 til rumpe.

Til å ha under hodet+ gulping har jeg kjøpt flanellsbleier, de er så utrolig myke og gode:-)

De finnes bl.a på Coop Obs!

Skrevet

Jeg blir så glad når jeg ser at noen andre lurer på nøyaktig det samme som meg!:o) Håper noen svarer på dette, for jeg er helt blank!

Skrevet

Hvor har du kjøpt disse flanellsbleiene da?

Skrevet

Flanellsbleier kan kjøpes på Bogerud også til 69 for 3pk. Bruker dem under hodet til babyen, på stellebordet og tørking etter bad. Veldig anvendelige og de tar lite plass i vaskemaskinen. Gode og myke.

Skrevet

flanellbleier selger de og på spar kjøp. tror de tar ca 70 kr for 6 stk. tullo her gulpet lite men de var grei og til å bruke på stellebordet i stedet for håndkle.

Skrevet

Jeg har tenkt til å bruke engangsservietter til vask nedentil etter bleieskift. Har lest om mange som skal bruke/bruker det.. Sånn pakke med 250 stk fra euroshopper som ikke smuldrer i vann.. Geniale!Slipper mye vask. Billige og.. 40 kr..

Skrevet

Vet du hva jeg gjorde?jeg tok to lakener og klippet dem opp i 20x20 cm, en i hvitt og en i grønt, dermed har jeg nå to stabler med kluter..de er myke og gode og jeg skiller fargen mellom de jeg skal bruke i bleiestell og de jeg skal bruke til annen vask av babyen.

har kjøpt gas- og myke flanelkluter til å ha under hodet på babyen, kan være greit å klippe opp slike tisselakener å bruke som underlag til nattamming osv..

bare noen tips jeg har fått fra andre mødre;o)

Skrevet

til førstemann kjøpte jeg en sånn sekspakke med flanellsbleier fra spar kjøp,di er supre å tørke med,føler at vanlige handuker blir for grove til dette,kjøpte også en haug med sånne tynne vaskekluter derfra(og noen fra barnebutikken vi har her),kanta med gul til ansikt/kropp og kanta me blått til rumpe,synes det er greit å ettervert ta den værste bæsjen med sånne papirvaskekluter(anbefaler også euroshopper sine,iallfall foran libero sine,mye mykere)også vaske over med klut etterpå...nå var ikke vi plaget så med gulp,men var greti å ha en del gaskluter til dette alikavell,for noe blir det jo...denne gang har jjeg ikke bestilt flanelsbleier fra spar kjøp( vi bor langt unna...)og nå er det vel både sent,og det er ikke noe annet jeg skal ha heller,så om noen som har tips om andre plasser de kan ha dette så tar jeg gledelig imot(hørte noen nevnte coop obs-hvilken "avdeling"?? har ikke sett det på vår obs...)jeg hadde også til forrige kjøpt 2 pakker med ett slags babyteppe fra ikea(var to tepper i pakken,er mønster med kaniner og gulrøtter)disse hardde jeg under han når jeg stelte på stellematta,godt for lille å ligge på,og tok også liten plass i maskinen(blir jo fort noen skift ja...)

Skrevet

er det så nøye med hvilke kluter man bruker da?

altså kan ikke en bruke klutene både til vask nedentil og til bad?

en vasker jo tross alt klutene på 60 grader etterpå-blir de ikke rene da?

jeg bare spør...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...