Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Synes dere det er greit å amme offentlig? Jeg synes det virker ekkelt å la fremmede mennesker se puppene mine og håper babyen tar flaske sånn at jeg kan gi flaskemat når vi er sammen med andre.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Jeg jobber selv på restaurant og må si at det er forskjell på å AMME og å amme offentlig! Det er helt naturlig å gi babyen mat når man er ute blant folk, men man trenger ikke vrenge puppen oppi sidemannens smørbrød, hvis dere skjønner.... Kommer nok til å amme ( diskret ) på kafe og restaurant hvis jeg kjenner det er naturlig for meg. Det finnes også ammesjal nå man kan bruke dersom man føler for ekstra privatliv ( var en link til det for en stund siden )
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er selv veldig sjenert og er vel en av dem som ikke kommer til og brette ut puppen min hvor som helst.... Dumt,men slik er det..Nakenhet er ikke noe naturlig for med! Men og se andre gjøre det,gjør meg ingen ting. Det eneste jeg reagere litt på er kvinner som har dratt hele genseren oppunder haka og blotter alt... Blir skikkelig flau jeg...Det går jo ann og dekke puppene litt da eller legge et teppe litt over. Men det er min mening. Kanskje jeg velger flaska i noen sammenhenger,men har man mye brystspreng må man tømme seg uansett da.
CB-BabyBoy Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Jeg føler også at det er forskjell på å amme når man er ute. Som andre sier en ting er diskret og kanskje under ammesjal, en annen er å la puppen henge til tørk og beskuelse for alle andre. Jeg synes også man bør se an tid og sted; det er rett og slett ikke alle steder det passer seg. Noen tar jo dette som en blodsfornærmelse deluxe; det er liksom verdens mest naturligste ting og ungen må jo ha mat. Ja, enig i det, men det er lov å bruke hodet For min egen del så føler jeg at ammingen er så personlig at ingen andre enn mannen min skal se det. Ammesjal skal bestilles og flaske er ikke uaktuelt heller. Jeg vil gå på et annet sted dersom vi har gjester eller er på besøk. Jeg vil heller ikke ha sykehuspersonell som kommer og peller; da kommer jeg til å klikke deluxe. Mannen er klar over dette og kommer til å være litt extra på vakt når vi er på sykehuset Har hørt nok av historier, så det er ikke uten grunn...
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 jeg mener at det er så mange muligheter for å trekke seg vekk for å amme.. er jo stortsett stellerom på de fleste steder der det er mange folk... (kjøpesenter og kafeer osv) så jeg kommer ikke til å amme offentlig.. jeg mener det er en privat "situasjon" både for meg og barnet... kommer ikke til å amme midt i familiebesøk heller.... syns det er en uting... mulig jeg er prippen, men syns virkelig ikke det "passer" seg..
Baby nr3 ombord Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Jeg mener at amming er en litt privat greie, så jeg kommer til å trekke meg unna for å amme. Kommer ikke til å amme foran familie en gang jeg da, går vel greit med typen der. Men ikke noe mer nei:) Men så er jeg litt sær da. Men syns også ikke det er noe stas med andres pupper vrengt ut av genser sånn MEGA offentlig:) Men alt hva en er vant til å føler er naturlig.
Leirha Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Jeg amma offentlig med førstemann og kommer nok til å gjøre det igjen. Men jeg mener også at det er forskjell på å amme offentlig å amme affentlig.. Jeg prøvde dengang å finne plasser hvor jeg kunne amme litt diskre og brettet aldeles ikke ut pupper i villden sky. Barnet har dager hvor han/hun vil ha mat ofte, og det er jammen ikke så lett å spinge å gjemme seg bort i ett. Men det føles ganske rart med engang, men ettersom amming blir en stor del av hverdagen of dy føler puppene tilhører baby og ikke lenger deg.. så blir det også litt lettere og amme foran andre.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Om man må velge mellom å gi ungen mat og overvinne litt sjenanse eller å ha en hylende sulten unge så er vel ikk valget vanskelig??
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Hehe, helt enig med deg! Jeg skulle i hvert fall ikke amme offentlig, så det så! Sa jeg før jeg fikk min første, og oppdaget at et hylgråtende spedbarn faktisk er til langt verre sjenanse for andre enn et lynglimt av en pupp. Men jeg er diskret og bretter ikke ut puppen hvor som helst, altså. Har bare innsett at i valget mellom to onder, så er plutselig ikke puppen så fryktelig farlig. Bleieskift på kafe derimot- ugh!
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Den lille stunden jeg fikk ammet, gjorde jeg det der det passet meg. Hvis folk skal bry seg om at en mor forer barnet sitt er det dems problem. At man selv ikke vil er greit, men hvis man ikke vil amme offentlig av "hensyn til andre" blir det for dumt. Har de ikke sett en pupp før så får det heller stå til..
mamma til 2 små:=) Skrevet 9. desember 2007 #11 Skrevet 9. desember 2007 Nei hallo! jeg driter vel i hvem som ser at jeg ammer.....men vet at ikke alle syns det er lett det er jo ganske trist:=( Puppen er til melk
Erisa* Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Jeg kommer nok til å bruke ammesjal hvis jeg sitter veldig synlig til, men hvis man sitter i en krok med ryggen til folk, ser jeg ikke helt problemet.. Men man må se sitt "publikum" an, mener nå jeg. Jeg kommer til å begynne tidlig på igjen på skolen, og få tuppa opp på besøk for å få pupp, så da kommer jeg nok til å bruke et sånt sjal jeg har kjøpt - både for å gi babyen fred, og for å ikke distrahere mine medstudenter for mye:) Men jeg har stor forståelse for at enkelte syns det er ubehagelig å skulle amme i nærheten av andre enn sin kjære! Og sånn vrenge ut puppen eller la den lufttørke uten å ta over genseren igjen på kafe - det ser du nok ikke meg heller gjøre, nei:)
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 jeg syntes det var veldig greit og helt naturlig å amme babyen min offentlig uansett om det var på bussen eller på en restaurant. Men jeg var nøye på at puppen min ikke syntes, så jeg gikk alltid med amme-vennlige klær og pakket babyen litt inn i teppe e.l slik at jeg ikke støtte noe. Samtidig som jeg ikke liker tanken på at folk sitter og ser på puppa mine. Kommer til å gjøre det samme med nr. 2.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 Kommer til å amme når det er behov,men skal prøve å dekke meg litt til da,skal ikke sitte med puppen oppi naboens smørbrød for å si det sånn. Å amme blant familie kommer jeg til å gjøre (kommer an på hvem det er da),men det er ikke sikkert at babyen finner roen ved puppen når det er mye som skjer rundt den så jeg tar det som det kommer.
mamma.com Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 Jeg er vanligvis temmelig "dydig", men med forrigemann ble det helt naturlig å amme hvor som helst og når som helst. Man ammer jo så mye og det blir en del av hverdagen på en måte som gjør at man helt glemmer at det faktisk er puppene sine man blotter. Og det er jo virkelig ikke et problem å amme diskret, faktisk tror jeg aldri jeg har sett noen amme "med puppen oppi naboens smørbrød" som noen så fint skriver. Vanligvis dekker jo ungen det som er av naken hud.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #16 Skrevet 10. desember 2007 jeg må bare nevne noe jeg opplevde ang amming på et senter i oslo, som jeg syns var direkte kvalmt... det er en kafe på dette senteret med bord vendt ut mot senteret, gikk bare forbi da jeg så en dame sittende å amme... med puppene hengene ut, og ungen til brystet... det som var kvalmt er at gutten hennes var sikkert nesten 5 år.....!!!!!! ÆSJ!!!
72moddelen og tulla Skrevet 10. desember 2007 #17 Skrevet 10. desember 2007 Sniker meg inn fra 2 trimester jeg. Måtte bare svare, satt å humret litt over svara. Blir selv 4 barnsmor den 2 april og har så langt som mulig ammet mine barn. Og jeg ammet overalt og kommer til å gjøre det samme nå. Dette fordi jeg som andre inne her har nevnt når bebisen hyler av sult, så løper man ikke hjem, men finner fram puppen diskre. Når man har bebiser så er ikke puppen et sex objekt men et matfat for barnet, de fleste skjønner det. Så alle kommende mammaer, lykke til med ammingen, det er det mest kosligste jeg vet om. PS drømte foresten om det i natt, så nå gleder jeg meg enda mer )
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 10. desember 2007 #18 Skrevet 10. desember 2007 HEr blir det bare sambo som vil se meg amme...kommer ikke til å amme offentlig og heller ikke ved familie sammenkomster o.l. blir vel litt annet om man bare har en venninne på besøk kanskje. Men jeg liker absolutt ikke å vise meg frem i noen som helst sammenheng. Men hva andre gjør, bryr jeg meg ikke noe om:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå