Leandermamma Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Vi skal flytte inn i nytt hus snart og lurer derfor på om det er vanlig at babyer blir urolige av flyttingen og hva jeg da i såfall kan gjøre for at ting skal gå litt bedre. Han er 8 mnd når vi flytter.
kokkelimonke Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Hei hei! Dette lurer jeg også på, vi flytter selv i slutten av januar, da er lillegutt ca 4 mnd`er. Håper noen vil dele erfaringer med oss :-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Vi flyttet når William var 6 mnd og det gikk helt greit,jeg passet på at rutinene hans var de samme ,så overgangen ikke ble så stor .Jeg fikk orden på huset med en gang også(pakket opp og fikk på plass ting).Jeg la han inn på sitt eget rom fra dag en og det gikk også veldig fint:)Så mitt råd er :Hold på rutinene.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 har ikke flytta selv..men vil bare nevne tiln som faller meg inn som kan være lurt:o) Få ferdi hele hans rom før han skal sove der.. ikke skift sengetøy og sånn, slik at alt lukter sånn som han. Ro dere ned i det nye huse noen timer før leggetid sånn at han får roa i seg, og besøk det nye rommet hans noen ganger før leggetid, sånn at ikke alt er helt nytt for han:o) ellers så vil vel faste gode rutiner være en stoo fordel i slike situasjoner:o)
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Eg har aldri flytta med ein så liten unge, men sønnen min var 1 1/2 år når vi flytta i nytt hus. Før vi flytta hadde han skikkelig problemer med søvnen (våken 2-3-4 timer kver natt), men med ein gang vi kom i nytt hus begynte han å sove heile natta! Han fann seg fort til rette, og det virka ikkje som han savna "gamlehuset". Dei fleste unger finner seg fort til rette på nye plasser, det er iallefall mi erfaring. Uansett, lykke til :-)
Leandermamma Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2007 Er det en fordel at han sover noen uker på vårt rom ( gjør det nå ) før vi flytter han inn på sitt eget? Tenker at siden alt er nytt blir det kanskje en letter overgang at han får sove hos oss i begynnelsen. Eller skal vi bare hoppe i det og legge han på eget rom med en gang?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 jeg ville ha flytta han på eget rom med en gang.. da tar dere alle "problemene" med en gang! ja, jeg synes dere skal tilvenne han slik det skal være i det nye huset med en gang..vil tro det er lettere å akseptere da, enn å mått flytte fra deres rom som han endelig har blitt vandt med, og inn igjen på et ukjent!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. desember 2007 #9 Skrevet 9. desember 2007 Jeg flytta William på eget rom med en gang og det gikk veldig fint :)Men jeg skiftet ikke seng tøy på senga hans før vi flyttet og lot det være på i et par dager i det nye huset. Jeg vil anbefale deg og gjøre det med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå