Gå til innhold

Offamejen, skal til tannlegen imorgen jeg..:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg så ille..

Har time hos tannlegen klokken 07.30 imorgen tidlig.. Skal rotfylle en tann. Aldri gjort det før, men regner med det er ganske smertefullt..

Hadde vondt i denne tannen i januar i år, var da gravid så tannlegen ville ikke rotfylle da. Han bare borret litt og la ned noe beroligende eller noe som skulle hindre nerven å gjøre vondt.. Så satt han opp denne timen som er imorgen. Tannen er jo ikke vond nå i det hele tatt, ikke vært det siden jeg var hos tannlegen sist, så har egentlig lyst å bare droppe hele greia, men vet jo at jeg må gå da..

Noen som har rotfylt en tann før og har noen beroligende ord til meg?

Offamejen, kommer ikk til å få sovet inatt jeg nå vettu..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal gjøre det samme på tirsdag:(

Så da kan vi grue oss sammen;)

Skrevet

Og jeg fikk en sånn midlertidig fiks sist, og når den ble ødelagt, fordi jeg tenkte som du gjør skal jeg love deg det var vondt. Betennelse i kjevebein osv, så nbefaler på det dypeste å gå i morra!

Så er alt bra før jul:)

Skrevet

Vet du hva, det er INGETING å grue seg for!! Jeg gjorde det for et par måneder siden, grua meg så jeg var kvalm i dagesvis, men fader da! Kjente jo ingenting jo!! Var nesten litt skuffa jeg, over all tiden jeg hadde brukt på å grue meg:/

Ikke tenkt på det, du får bedøvelse, og hører evnt bare borret. Eneste jeg synes var litt slitsomt var den gapingen.. Og det som kanskje svir mest er regningen :-S

Skrevet

Jeg har rotfylt to og synes ikke det er noe gøy å dra til tannlegen på genrelt grunnlag.

Den ene tanna var fortanna mi som ble totalskadd i en sykkeulykke og falt ut av sporet sitt og roten døde...

Det er ikke ille, tro du meg. Sprøyter får du mye av og spissene er så tynne at du kjenner kun litt av det første stikket.

De andre gangene er jo roten allerede død og du kjenner ingenting:-)

Er kanskje litt guffent at noen roter nede i tannen din, men IKKE smertefullt.

LYKKE TIL:-)

Skrevet

Godt å høre det er noen som sier det ikke er så ille..

Jeg har ingen planer om å droppe timen, selv om jeg har veldig lyst.. Må jo få fikset dette, kan ikke gå med en dårlig tann heller..

Min tannlege sa det til meg også, at det nok var mer slitsomt å sitte å gape i en time, enn smerten ved selve rotfyllingen..

Hva koster noe slikt da tro, jeg har tenkt et par tusen lapper jeg, men er det verre kanskje?

Skrevet

Absolutt ikke ille, så ikke bekymre deg:)

Hm, lurer på om jeg brukte 3500 kroner jeg, men det var fordelt over flere tannlegebesøk da (gjode det under graviditeten) så det er ikke sikkert det blir like dyrt for deg altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...