Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Har hørt at de fleste revner eller må klippes opp første gangen, er klar for det jeg, men lurer bare på hvordan det er i ettertid (rett etter fødselen)? Klarer man å gå normalt? Er det vondt å gå på do? Og hvor lang tid tar det før stinga går ut og du føler deg nogenlunde ''bedre''..? NyskjerrigPer Med Termin 1. Januar!
vilha3 (09.09.07) Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 heia. Jeg revnet under de to første fødslene og måtte sy noen sting. Det var naturligvis litt ubehagelig til å begynne med, men paracet og naproxen gjorde susen. Hvis du bruker hånddusjen mens du er på do, unngår du svie i såret. hjemme hadde jeg vann på ei flaske og brukte den som hånddusj. stingene løser seg opp etter 10-12 dager, for min del merket jeg ikke så mye til dem etter 4-5dager. Jeg var forberedt på å revne denne gangen også, men takket være ei utrolig flink jordmor ungikk jeg det, så du kan være heldig og slippe du også. :-) Lykke til!
Afrodite´71 Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Hei Revna noe sist, men stingene datt ut i dusjen etter 1 uke. Tenkte ikke mer over dette, men etter et par dager begynte det å gjøre j.... vondt å tisse. Satt nesten å gråt hver gang, og måtte skylle med en flaske vann mens jeg tisset for å lindre svien. Selv da gjorde det veldig vondt. Måtte også bruke pute for å sitte, og lå og spiste en god stund. Som 1. gangs tenkte jeg at "javel, så gjør det vondt ei stund, da. Jeg har jo tross alt sydd oppi der." Men da jeg var på 6-ukers kontroll hos lege, kunne han fortelle at jeg hadde hatt en soppinfeksjon i såret fordi stingene hadde ramla ut alt for tidlig. Dumme meg gikk jo aldri til legen med smertene. Nå vet jeg bedre. Er forberedt på at det kan være ømt og vondt ei stund, men har nå lav terskel for å ta kontakt med lege om det blir for ille. Bedre med et besøk for mye enn for lite!
nungo Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 REvnet ganske mye første gangen - syingen var j... vondt (var ikke bedøvet), men synes det gikk ganske greit i ettertid. Jeg lå med den lille i omtrent en time, tror jeg, før vi skulel flytte på barsel og da greide jeg å gå selv (så sikkert litt gøy ut da). Var oppe og gå senere på dagen også til maten etc. Jeg hadde ikke de store problemer med å sitte/ligge (måtte sitte litt på kanten av stolen det første døgnet), og fikk også smertestillende av jordmor, som jeg kunne ta ved behov. I tillegg fikk jeg noe for å lette den første avføringen (var litt red for å gå på do) men det gikk veldig fint. Mest av alt husker jeg at jeg var så utrolig hoven nedentil. Mener at jeg følte meg relativ "normal" etter omtrent en uke. Synes jeg fikk veldig god oppfølging mht revningen, sting ble kontrolert, jeg fikk smertestillende osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå