Anonym bruker Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 nå har jeg endelig klart å få lille gutt til å spise grøt.vi har holdt på i en uke nå.med en ts grøtpulver 3 ganger omdagen. så nå ser d ut som om grøt er tingen... men hvordan skal jeg gjøre d videre når jeg skal øke til mer grøt? hvor mye mat bør jeg lage til han i løpet av dagen`? hvor mye mme og grøt osv.. litt fersk i gamet..
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Jeg er og fersk i gamet,men sånn jeg har gjort det er at jeg øker litt og litt på det ene måltidet først. Så hvis du øker til 2ts det ene måltidet først. Gullet mitt er snart 5mnd og han får middagsglass(kvart) til lunch i tillegg til 135ml mme. Så får han 1nanskje grøtpulver og 165ml neste måltid og 2nanskjeer grøtpulver og 165ml til kvelds. Ikke alltid han vil ha all mme'n:) Jeg syns det er så greit å bruke nanskjeene. Har flere igjen fra når han fikk nan:)
tonemelone Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Hva er det de blir mette av? Mengden med grøtpulver, eller tykkelsen på grøten/vellingen. Jeg blander en nanskje i 80 ml mme, og gir i tillegg 80 ml mme. Skal jeg blande mer pulver i samme mengde mme eller skal jeg har mer mme også?
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Da lager du nokså tynn velling da? Syns du skal blande i mer pulver da,for etterhvert som magen har vendt seg til vellinga så kan du blande i mer pulver. Metter vel mer når det er litt tykkere for da er det mer mat i. Jeg bruker to nanskjeer med 40ml ca,og da er han mett etter det og rundt 100ml mme(spørs hvor sulten han er:))
tonemelone Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Gutten min blir så innmari sinna når han ikke får mat med en gang, derfor har jeg ikke turd å gi så tykk velling, for han sluuuuuker de første svelgene... jeg gir ham det på flaske, med en tåtesmukk jeg har klippet et hull i... :-)
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Thihi.. Min og. Så derfor får han mme først sånn at han har litt i magen før jeg begynner med grøt/vellinga:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå