Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 det dufter herlig her i huset for tiden. Vi spiller julesanger og knasker i oss clementiner og pepperkaker, mens kongerøkelsen siger rundt i hvert hjørne. Vi har fått ryddet i kjelleren, på terrassen og litt hist og her. Ikke stress, bare kos:-) Idag har det vært peppekakebaking, julekakebaking (og den er med sukat;-)) Har stekt opp 3 kg karbonadedeig til 1.juledag:-) Igår fikk vi handlet inn det aller meste til jul, nå gjenstår et polbesøk for vi må ha Baileys og dessertvin må skjønne:-) Så kommer svigermor og tar resten av vasking og baking til helgen:-) Jeg reiser bort hele helgen og får uansett ikke gjort noe her da, så jeg er glad for at hun har lyst:-) Julegavene som står igjen fikses neste uke, et par kvelder holder til å få det i boks. Så er det juletre........Vi snakket om å ha et ute i år, men fant ut at vi MÅ ha det inne.......selv om det tar mye plass og vi blir mange til bords.........så får det heller bli som det blir. Det er jo sånn at der det er hjerterom er det husrom, og hjerterom er det massevis av:-) Jul blir det og jeg gleder meg:-)
Reveenka Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Nå ble jeg jo nesten ikkeno' stressa i det hele tatt.... Her er det ikke ryddet eller vasket, hybelkaninene florerer, pepperkakene jeg bakte før kveldsvakt på fredag er spist opp og jeg har bare kjøpt èn gave så langt.... Til uka er det to juleavslutninger og èn luciafeiring samt en kveldsvakt for å toppe det hele - og uka etter er det to barnebursdagsselskaper for to revunger, samt ett voksenkalas, og jule/bursdagsgjester som kommer den 21 og drar den 22 Julaften blir vi 17, og jeg burde i tilleg til alt det ovenstående ha malt i trappehuset, for det ser vi rett inn i fra middagsbordet julaften... Husket jeg å nevne at vi på jobben har 12 pasienter på en avdeling med bemanning til 7? Alle må ha sin egen sykepleier, nemlig c",). Men det blir jul likevel! c",)
Reveenka Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Husket jeg å nevne at vi må ha en håndverker til uka også for å montere peisen i gangen? Ikke det, nei? Men Kongerøkelsen skal jeg gå å finne frem med en gang, og så kjøper jeg clementiner i morgen og lager noen flere pepperkaker - jeg lagde nemlig tredobbel deig, og har fremdeles litt igjen!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2007 Du får jo kjøpt ferdige pepperkaker også og mange av dem er gode:-) Lag litt melis og eggehviteblanding, dekorer dem, og vips så har du så hjemmelagde som bare det:-) Det er lov å jukse når tiden ikke strekker til, og hvorfor slite seg ut så man er som en skureklut når kirkeklokkene ringer julen inn? Ingen vits, bare tull. Løp og kjøp både clementiner og pepperkaker imorgen du;-) Jeg skal ikke si det til noen! Og bare så du vet det........jeg synes nesten at de ferdigkjøpte er bedre enn de hjemmelagde!
Dailis Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Herlig! Her er det og røkelseslukt, men ikke i dag da hvor halve familien har omgangssyken. Men ellers står det dårlig til med juleforberedelsene gitt. Og jeg som skal bake så masse (kjøpekaker duger ikke her i gården) Så nå har jeg to dager fri, og der skal jeg stappe inn pyntelaging, masse julesanger, kakebaking, kinobesøk, restaurantbesøk... Ja, for adventstiden må de jo få... Jeg tror det blir en fin jul, selv om mor blir sliten.... Og hvor mye juleting kan de presse inn i barnehagen på en mnd, to sider med arangementer fikk vi. Skal det være koselig????? Nå som jobbedagen er ferdig skal jeg sette noen julekakedeiger til i morgen, måtte bare sjekke her litt;)
Dailis Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 Juelgavene er dog så og si i boks da:) Godt jeg har gjort noe. Julegaver kjøpt i en fei betyr ofte dyrere julegaver, hehe. Men tror folk blir fornøyd...håper i alle fall.
Trollmora Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Pepperkakesteking og clementiner - det er skikkelig god julelukt! Både Trollfar og jeg har fri på fredag så da blir det handling, både presanger, mat og juletre. Vaskehjelpen får kanskje skviset oss inn siste uka før jul, må krysse fingrene masse for at de får tid til det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå