Gå til innhold

Prinsessen ble født 27/11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er min fødselshistorie:

Følte meg litt "rar" i kroppen da jeg la meg mandagskvelden, men tenkte ikke mere over det! Våknet med mensmurringer kl 04 på natta! Prøvde å sove videre, men merket at "takene" ble kraftigere! Begynte å ta tiden, og riene varte nesten et minutt med maks 7 min. mellomrom! Begynte å ane at ting var på gang og i 05-tiden vekte jeg mannen! Riene ble kraftigere! Jeg dusjet meg og mannen varmet opp en rispute som var veldig til hjelp! Ringte føden i 06-tiden og fortalte at ting var igang! Riene var da ganske sterke med kortere mellomrom og jeg hadde problemer med å holde meg oppreist! Jordmoren jeg snakket med mente at jeg bare måtte ta det med ro og spise frokost før vi kom nedover! Ettersom jeg var førstegangsfødende ville nok dette ta tid! Jeg slapp også å bytte jordmor ettersom de hadde vaktskifte snart! Men hvis jeg følte at det var på tide å dra var jeg også hjertelig velkommen når som helst!

Jeg kom til føden i 07-tiden! Jeg var da knapt gangbar og merket at jeg begynte å gli inn i min egen konsentrerte verden! Barnets leie ble undersøkt av jordmor og jeg fikk risposer for å lindre smertene! Ventet en time på at dagvakten skulle komme! Flyttet da over til fødestuen der hun sjekket åpningen! Kl 08 hadde jeg åpning på 9cm!!! De neste timene gikk med på å på å puste seg gjennom hver ri! Følte det som en lettelse da vannet gikk, synes trykket ble mindre! Ettersom pressriene var litt svake, ble det satt i gang drypp! Under de siste pressriene ble det plutselig folksomt på fødestuen! Hjerterytmen til prinsessa hadde gått litt ned og de ville at ting skulle skje fortere! Men den tok seg heldigvis opp igjen! Lege sto klar med vakum, men jeg greide heldigvis å presse henne ut på egen hånd! Men jeg måtte klippes ettersom det var litt trangt! Helt utrolig følelse når jeg hørte de første skrikene! Den etterlengtete prinsessa var endelig født! Og det beste av alt: på min bursdag!! :-)

Takker alle sammen for flotte sider med god info og støtte! Et nytt kapittel i livet mitt har startet! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så enormt mye!!!! Kos dere:-)

Skrevet

Gratulere så mye! Godt at det gikk så bra. Nå må dere kose dere:)

Skrevet

Gratulerer så mye med verdens beste bursdagsgave :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...