Gå til innhold

hvor lenge har dere ammet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noe gjennomsnittlig på antall måneder før ungen ikke vil ha pupp mer? og kan du skrive når du begynte på grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammet til han var 5 mnd, da begynte vi så smått med grøt. Fortsatte å amme mye frem til han var 10 mnd,da trappet vi ned til morgen og kveld. Beholdt disse to måltidene frem til han var runst 1,5 år, da kuttet jeg ut kveldmåltidet. Beholdt morgenmåltidet til han var 22 mnd, da var det stopp!! Hadde veldig lite melk da, og det ble litt strevsomt.

Skrevet

Eldstemann ammet jeg i 12 mnd. Da ville han ikke ha mer.

Minsten er nå 11 mnd og er puppegal... Ser ikke for meg at han gir seg med det første.

Det er forøvrig vanlig at de har perioder med nekt som går over. Minstemann ville ikke ha da han var 7 mnd, men det gikk over.

Begynte med grøt da de var 5 mnd begge to.

Skrevet

Jeg fullammet i ca 2 uker, men fikk nattpupp frem til ca 6 uker og begynte med grøt rett før 4 mnd.

Skrevet

Første ammet jeg til 14 mnd og begynte med grøt når hun var 3,5 mnd.

Andre ammet jeg til 5 mnd og begynte med grøt når han var 4 mnd...

Skrevet

Jeg ammet 7 måneder første gang,sluttet da jeg ble gravid igjen... hadde småblødninger og fikk beskjed om å slutte å amme...Andre gangen fikk jeg bryst-betennelse etter bare noen uker,kjipt...

Skrevet

førstejenta ammet jeg i 9 mnd (fullammet til hun var 6 mnd, begynte ikke med grøt før da pga at hun fikk mer enn nok næring fra melka). Nr to er 14 mnd og ammes enda (men begynte med grøt og annen mat da hun var 5 mnd).. Håper på å klare å slutte amminga snart, men hun elsker å ligge ved puppen, spesielt på natta..

Skrevet

Eldsta ammet jeg til hun var 13mnd, da måtte jeg slutte pga antibiotika-kur. Hun fikk litt flaske i tillegg til puppen siden jeg gikk tilbake til fulltidsstudier og hun var hjemme med pappa'n. Grøt fikk hun fra 6mnd.

Minsta nekta pupp da hun var 10mnd :( Skikkelig nedtur for meg, som hadde tenkt å fortsette mye lenger. Nå er hun 11mnd og får bare pupp om morran. Grøt introduserte vi da hun var 5,5mnd.

Skrevet

Guttungen er 11 mnd nå, ammer 2-3 ganger per dag.. som regel morgen og kveld bare. Men er vi hjemme så hender det han får en liten dråpe midt på dagen også. begynte med grøt når han var 5-6 mnd. ( velling først...)

Skrevet

Lillegutt ammes ennå, og er 13 mnd. Hadde egentlig tenkt å slutte når han bikket året, men han elsker det... så vet ikke helt hvordan jeg skal slutte ennå.. og siden det er greit nok for meg, så har jeg vel ikke noe hastverk....

Vi begynte med smaksprøver på grøt da han var 6 mnd, men han ville ikke spise noe før han var 7 mnd....

Skrevet

Ammet begge barna til de var ca 18 mnd. Slutta av seg selv uten stress begge to. Fikk bare litt morgenpupp på slutten begge to.

Første begynte med grøt ca 4 mnd, eldste ca 5,5 mnd. I løpet av de årene som er mellom barna hadde retningslinjene for hvor lenge en skal fullamme forandra seg:)

Skrevet

Fullammet i 7 mnd, sluttet når han var 20 mnd.

Skrevet

Jeg sluttet å amme for en ukes tid siden, datteren min blir ett år til uken. Hun fikk fast føde fra hun var 6 måneder. Trappet ned på ammingen når jeg begynte å jobbe igjen (datteren min var 9 mnd), og ammet morgen og kveld en stund før jeg bare ammet om morgenen. Syns det er veldig greit å ha sluttet med ammingen.

Skrevet

fullammet i toppen2 mnd,så ble det mindre og mindre..

grøt begynte vi med ved 4 mnd alder..

Skrevet

fbegynte å gi mme før grøt da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...